سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف ضد داعش، خبر «استقرار نیروهای امریکایی» در شمال سوریه را تأیید و تعداد آن را 400 نفر اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، همزمان با خبر خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه آمریکا در حال بررسی استقرار هزار نیرو در کویت است، ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، استقرار دهها نیرو در شمال سوریه را تأیید کرد.

شبکه خبری العربیه گزارش کرد که که سخنگوی ائتلاف ضد داعش تأیید کرد که یک یگان توپخانه از نیروهای پیاده دریایی آمریکا در سوریه مستقر شده‌اند تا به ادعای او، شکست افراطیان در رقه (در شمال سوریه) تسریع شود.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی اعلام کرد که شمار نیروهای اعزام شده به شمال سوریه 400 نفر است.

دو روز پیش روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مسئولان پنتاگون خبر استقرار شماری از نیروهای آمریکایی در شمال سوریه را فاش و اعلام کرد که شماری این تفنگداران برای کمک به نیروهای تحت حمایت آمریکا به منظور آزادسازی شهر «رقه» سوریه از دست گروه تروریستی داعش وارد این کشور شده‌اند.

تاکنون بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بارها حضور یا دخالت آمریکایی‌ها در سوریه را غیرقانونی توصیف و تأکید کرده که نتیجه عملکرد آنان نشان می‌دهد، نه تنها در کاهش فعالیت داعش اثری نداشته بلکه در برخی موارد به قدرت گرفتن داعش نیز منجر شده است. تابستان گذشته آمریکا در حمله‌ای در استان دیرالزور، نزدیک به 100 نیروی ارتش سوریه را در بمباران هوایی کشت و مدعی شد که قصد حمله به داعش را داشته اما اشتباه حمله کرده است؛ امری که دمشق هیچگاه آن را نپذیرفت.