«گوردون براون» نخست‌وزیر سابق انگلیس در کتاب خاطراتش درباره دوران کودکی خود و دولت «تونی بلر» می‌نویسد.

به گزارش مرور نیوز، «گاردین» نوشت: «گوردون براون» سیاستمدار انگلیسی که از سال 2007 تا 2010 سمت نخست‌وزیری را بر عهده داشت، قصد دارد خاطرات خود را در قالب کتاب منتشر کند.

او در این کتاب به دوران کودکی خود، خانواده‌اش، خاطراتش از زمان نخست‌وزیری، بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 و نظرش درباره دوران نخست‌وزیری «تونی بلر» که رابطه پرحاشیه‌ای با هم داشتند، می‌پردزاد. ناشر این اثر، اعلام کرده "تمام زندگی سیاسی و ایده‌های بزرگ «براون» برای وضعیت امروز" در این کتاب منتشر می‌شود.

کتاب «براون» که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، در فصل پاییز روانه کتاب‌فروشی‌ها می‌شود.

«گوردون براون» در جریان همه‌پرسی برکسیت نقش مهمی داشت و با جدایی بریتانیا از اتحادیه کشورهای اروپایی مخالف بود. او در این کتاب سیاست‌های «تونی بلر» را طی سال‌های 1997 تا 2007 زیر سوال برده و نظرش را درباره نقش دولت «بلر» در جنگ عراق بیان کرده است.

«براون» در کتاب خاطرات خود از مرگ دخترش «جنیفر» در نوزادی هم یاد می‌کند. او پس از این اتفاق تلخ، آزمایشگاه تحقیقاتی «جنیفر براون» و موسسه خیریه «دنیای آن‌ها» را به مدیریت همسرش راه‌اندازی کرد.

«گوردون براون» پنجاه‌ودومین نخست‌وزیر بریتانیا بود که بین سال‌های 2007 تا 2010 به عنوان رهبر حزب کارگر در این مسند جای داشت. او پیش از آن در کابینه «تونی بلر»، وزیر خزانه‌داری و از سال ۱۹۸۳، نماینده پارلمان بریتانیا بود. «براون» پس از 32 سال نمایندگی، در سال 2015 از مجلس کناره گرفت و دیگر در انتخابات شرکت نکرد .

«گوردون براون» متولد سال 1951 در شهر گلاسگو اسکاتلند و دومین فرزند یک کشیش اسکاتلندی است. او در زمان دبیرستان در بازی راگبی چشم چپ خود را از دست داد.