معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان در واکنش به اظهارات نماینده سازمان ملل درباره طالبان اعلام کرد که اعضای این گروه دشمن مردم افغانستان هستند بنابراین باید نابود شوند.

به گزارش مرور نیوز، «نجیب دانش» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان در گفت‌وگو با «رادیوآزادی» اظهارداشت که مخالفان مسلحی که در حال جنگ با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هستند هیچ تمایلی به صلح ندارند، پس نیروهای امنیتی با تمام توان به مقابله با آنها خواهد پرداخت.

اظهارات «تادامیچی یاماموتو» نماینده سازمان ملل در امور افغانستان واکنش رئیس اجرایی دولت افغانستان را نیز در پی داشته است.

وی در حالی طالبان را بخشی از آینده افغانستان اعلام کرده بود که اشرف غنی گفته بود؛ کسانی که به روند صلح تمایلی ندارند و به جنگ در افغانستان ادامه می‌دهند، دشمنان این کشور هستند و باید سرکوب شوند.

از سوی دیگر، «جاویدفیصل» معاون سخنگوی رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته است که طالبان بخشی از آینده این کشور نیستند زیرا به جای مشارکت در ساختن آینده، افغانستان را از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: از بین رفتن افغانستان به نفع کسی نیست در نتیجه طالبان باید به روند صلح بپیوندند و از این طریق برای بازسازی افغانستان کار کنند نه این‎که دستاوردها را نابود کنند.

نماینده سازمان ملل‌ در امور افغانستان در نشست شورای امنیت این سازمان در نیویورک گفته بود که حکومت افغانستان، کشورهای همسایه و تمام جوانب درگیر منازعه باید این پیام را داشته باشند که طالبان باید بخشی از آینده افغانستان باشند.

با این وجود چشم‌انداز مثبتی هنوز در رابطه با آینده فرایند صلح در افغانستان وجود ندارد.