یک روزنامه سوئیسی در مخالفت با همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه از پارلمانی به ریاستی، در صفحه اول خود نوشت: به دیکتاتوری اردوغان نه بگوئید!

به گزارش مرور نیوز، یک روزنامه سوئیسی از جامعه ترکیه‌ای خود خواست تا به رفراندوم تغییر قانون اساسی این کشور که 27 فروردین 96 برگزار می‌شود، رای منفی بدهند و این در حالی است که دولت ترکیه برنامه‌های تبلیغاتی زیادی برای بدست آوردن رای مثبت تمام اتباع خود در خارج انجام می‌دهد.

روزنامه «بلیک» با اختصاص دادن تمام صفحه اول خود به این مسئله، تیتر یک خود را اینگونه نوشت: «به دیکتاتوری اردوغان رای نه بدهید» و در زیرنویس آن - با کنایه به اظهارات اخیر مقامات ترکیه درخصوص دخالت اروپا در امور داخلی‌شان - آورد: «اکنون ما دخالت می‌کنیم!»

این روزنامه در یادداشت سردبیری خود نیز که به دو زبان آلمانی و ترکی منتشر کرد، هدف تغییرات این همه‌پرسی را برای توسعه قدرت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و رساندن او به سطح دیکتاتوری، عنوان کرد.

به نوشته روزنامه « دیلی صاباح » در این مقاله تاکید شده غیرقابل قبول است که از حقوق و آزادی‌های سوئیس در جهت دعوت به ازبین بردن حقوق و آزادی شهروندان یک کشور دیگر استفاده شود.

این در حالی است که مقامات ترکیه اخیرا بخاطر تلاش جهت برگزاری سخنرانی‌های تبلیغاتی در میان اتباع خود در کشورهای اروپایی و ممانعت مقامات این کشورها، در جدال لفظی و تنش با اروپا وارد شده‌اند.

روزنامه سوئیسی: به دیکتاتوری اردوغان نه بگوئید!