یونیسف اعلام کرد که در جریان جنگ یمن، 7700 تن کشته شده‌اند که 1546 تن از آن‌ها کودک هستند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که بین مارس 2015 تا 10 مارس جاری 1546 کودک کشته و 2450 تن نیز زخمی شده‌اند.

براساس گزارش یونیسف ائتلاف متجاوز سعودی در حملاتش به یمن 212 حمله را علیه مدارس و 95 حمله را علیه بیمارستان‌ها در دوره مذکور انجام داده است.

در همین راستا، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در امان گفت: ما مواد غذایی در یمن داریم که تنها برای سه ماه کافی است. اوضاع بدتر خواهد شد و ما برای ممانعت از وقوع گرسنگی که زندگی میلیون‌ها تن را تهدید می‌کند باید از زمان سبقت بگیریم.

وی افزود: اگر کمک‌های بیشتری را به کسانی که با کمبود شدید مواد غذایی روبرو هستند، نرسانیم شاهد اوضاعی شبیه به گرسنگی در برخی مناطقی خواهیم بود که آسیب بیشتری دیده‌اند و این به این معناست که برخی از مردم جان خود را بر اثر گرسنگی از دست خواهند داد.

سازمان ملل خواهان دو میلیارد دلار برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن در سال 2017 است. سازمان ملل معتقد است که یمن شاهد بزرگترین بحران فوق العاده برای امنیت غذایی در جهان است.

محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی بحران انسانی در این کشور را شدت بخشیده است.