سفیر سوریه در لبنان می‌گوید که دولت این کشور هیچ اعتمادی به رئیس جمهور سوریه ندارند و انفجار روز گذشته دمشق نیز حاصل شکست‌های تروریستهاست.

به گزارش مرور نیوز، «علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان تأکید کرد که رؤیاهای ترکیه دور از دسترس شده و به همین سبب به هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، روسیه و اروپا روی آورده است.

عبدالکریم در برنامه «آخر طبعه» شبکه خبری « المیادین » اظهار داشت آنچه امروز سوریه در دمشق، حلب و سایر مناطق این کشور بدان رسیده است، برآیند دستاورهای دولت، ارتش و همپیمانان آن است.

وی درباره سیاستهای آنکارا در منطقه گفت که دولت سوریه هیچ اعتمادی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ندارد.

سفیر دمشق در بیروت درباره عدم حضور گروههای معارض در مذاکرات آستانه نیز اعلام کرد: «تا زمانی که طرف تُرک در آستانه حضور داشته باشد، عدم حضور گروهها [ی معارض] تأثیر گذار نخواهد بود و ترکیه به خوبی میداند برگه هایی که از آن در سوریه استفاده میکند، موقتی است».

عبدالکریم ادامه داد که دولت جدید آمریکا نسبت به دولت پیشین این کشور نقاط منفی کمتری دارد؛ زیرا «طیفهایی در آن حضور دارند که متمایل به هماهنگی با ما در مبارزه با تروریسم هستند، ولی ما انتظار توضیح بیشتری نسبت به سیاستهای آنان داریم».

وی همچنین میگوید که تمایل واشنگتن به مبارزه با تروریسم باید از رهگذر هماهنگی با دمشق جنبه عملی به خود بگیرد.

این مقام سوری انفجار روز گذشته دمشق را بیانگر شکست گروههای تروریستی و از بین رفتن محاسبات دشمنان بر روی جنگ در سوریه عنوان کرد.