وزیر خارجه آلمان از اروپا و آمریکا خواست تا تحریم‌های وضع شده علیه روسیه را تا زمانی حفظ کنند که پیشرفت خوبی در اجرای مفاد پیمان مینسک حاصل شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در سخنانی تاکید کرد: اروپا و ایالات متحده باید تحریم های روسیه را تا زمانی حفظ کنند که پیشرفت قابل توجهی در اجرای پیمان های مینسک 2015 حاصل شود.

تنش ها بین نیروهای دولتی اوکراین و استقلال طلبان شرق این کشور بار دیگر بالا گرفته است. گابریل در ادامه افزود: این مهم است که اروپا و آمریکا یک جبهه واحد و متحد را نشان دهند و به تحریم ها علیه روسیه پایبند باشند آن هم تا زمانی که در اجرای توافقات مینسک پیشرفت حاصل شود.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: تاکنون آمریکا از این تفاهم مشترک حمایت کرده و امیدوارم به این مسیر ادامه دهد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز جمعه برای نخستین بار با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کرده است، ترامپ از تلاش های فرانسه و آلمان برای یافتن راهکار مسالمت آمیز در شرق اوکراین استقبال کرده است.

تمایل ترامپ برای بهبود روابط با مسکو مقام های اوکراینی را نسبت به لغو احتمالی تحریم های روسیه نگران کرده است.

سه سال پس از اقدام مسکو در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود و درگیری بین نیروهای دولتی اوکراین و استقلال طلبان در شرق این کشور، توافقنامه آتش بس بین دو طرف از سال 2015 تاکنون بارها نقض شده و در این مدت هزاران نفر کشته شده اند.

از ابتدای امسال تاکنون نیز حداقل 20 نفر در این درگیری ها کشته و 91 نفر دیگر زخمی شده اند. این آمارها را سازمان ملل اعلام کرده است.