هزاران نفر از هواداران «مقتدی صدر» در بغداد و دیگر استان‌های عراق تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه فساد و کمیته عالی انتخابات برگزار کردند.

به گزارش مرور نیوز، تظاهرات اعتراض‌آمیز هواداران مقتدی صدر علیه فساد اکنون وارد هشتادمین هفته شده است و روز جمعه (دیروز) نیز هزاران نفر در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد در نزدیکی منطقه الخضراء تظاهرات کردند.

رسانه‌های خبری عراق گزارش دادند که تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار مبارزه با فساد و ارجاع عاملان فساد به دستگاه‌ قضایی و نیز تغییر کمیسیون انتخابات و انتصاب مسئولان به دور از وابستگی‌های حزبی، شدند.

«طالب ساجد» یکی از این تظاهرات‌کنندگان به خبرنگاران گفت: اعتراضات ما وارد هشتادمین هفته شده است، ما با وجود همه تلاش فاسدان برای فتنه‌انگیزی بین ما و نیروهای امنیتی اما هرگز از خواسته خود بازنمی‌گردیم و تا کنون نیز برخی اصلاحات اندک را محقق کرده‌ایم اما ما خواهان اصلاحات فراگیر هستیم.

همچنین استان‌های بصره، میسان، بابل، ذی قار، النجف و المثنی شاهد خروج هزاران نفر از هواداران مقتدی صدر و درخواست آنها برای تغییر کمیسیون انتخابات و مبارزه با فساد مالی و اداری در نهادهای دولتی بود.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق معتقد است که شورای کمیسیون انتخابات از افرادی که احزاب آنها را تعیین کرده‌اند، تشکیل شده است و این کمیسیون قادر به اجرای انتخابات سالم در کشور نیست.