سرویس بین الملل - رئیس جمهور آمریکا رای کنگره مبنی بر ابطال وتوی او در باره شکایت از دولت عربستان در ارتباط با حملات 11 سپتامبر را یک اقدام سیاسی و انتخاباتی اشتباه خواند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، باراک اوباما در گفت وگو با شبکه خبری « سی ان ان» گفت: این یک سنت خطرناک است و نگرانی من در این زمینه هیچ ارتباطی با کشور عربستان یا خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر ندارد بلکه نگرانم چون این اقدام اشتباه است و سنت خطرناکی برای پیگرد دولت آمریکا توسط افراد مختلف در سراسر جهان ایجاد می کند.
بنابر این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا دیروز چهارشنبه بوقت محلی با 348 رای موافق در برابر 77 رای مخالف، طرح پیگرد دولت عربستان توسط اعضای خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر را تصویب کرد؛ پیش از این نیز مجلس سنا با 97 رای موافق در برابر تنها یک رای مخالف این طرح را تصویب کرده بود و با این رای اوباما نیز قادر به وتوی آن نخواهد بود.
اوباما گفت رای نمایندگان کنگره سیاسی و انتخاباتی بوده زیرا اگر درست پیش از انتخابات به نظر برسد که شما علیه قربانیان 11 سپتامبر رای داده اید این موضوع جالبی از نظر رای دهندگان نیست؛ اما کار درست همین بود.