یک تحلیلگر و نویسنده روس بر این باور است که ریاض و واشنگتن در حال ایجاد بسیاری از اغتشاشات جهانی هستند تا عزم و اراده مردم یمن را سرکوب کنند.

به گزارش مرور نیوز لئونید ساوین تحلیلگر و نویسنده روس گفت: ریاض و واشنگتن از اغتشاشات جهانی برای ادامه ظلم و ستم علیه مردم یمن استفاده می کنند و در این راه رسانه های خبری کنترل شده نیز به آنها کمک می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در تلاطم و اغتشاشات جهانی، عربستان سعودی و آمریکا مایل به ادامه سرکوب عزم و اراده مردم یمن هستند و سعی می کنند تا با استفاده از رسانه های خبری کنترل شده نشان دهند که این رویکرد کاملا منطقی است.

این تحلیلگر روسی در پاسخ به سئوالی درباره انفعال جامعه بین المللی در برابر جنایات مداوم عربستان سعودی در یمن و کشتار حدود 11 هزار نفر از جمله کودکان و زنان، گفت: جامعه بین المللی هنوز نوعی از دستور کار نئو لیبرال را با هدایت واشنگتن اجرا می کند. مهم نیست چند نفر کشته می شوند، اگر این قربانیان نتایج اقدامات آمریکا و متحدانش باشند. چند نفر در شرق اوکراین کشته شدند، آن هم در یک جنگ داخلی که پس از کودتای 2014 با حمایت واشنگتن به وقوع پیوست؟ یمن تنها یکی دیگر از نقاطی است که برای منافع آمریکا در منطقه مهم است. شما باید به این مساله نیز توجه کنید که بخش هایی از یمن سالهاست که به طور غیرقانونی توسط عربستان سعودی اشغال شده و مردم یمن مرزهای سیاسی را به رسمیت نمی شناسند. ریاض و واشنگتن از اغتشاشات جهانی برای ادامه ظلم و ستم علیه مردم یمن استفاده می کنند و در این راه رسانه های خبری کنترل شده نیز به آنها کمک می کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره موافقت دولت ترامپ برای ارسال مجدد سلاح به عربستان سعودی و نقش واشنگتن از تشدید تجاوز ریاض علیه یمن، تاکید کرد: به طور کلی مشکل این است که قواعد سیاست جهانی، اروپا محور و غرب محور است. قوانین کارایی نخواهد داشت اگر ناهماهنگی با اهداف غایی غرب وجود داشته باشد. این مساله برای افغانستان، پاکستان و هر منطقه دیگری که اروپا و آمریکا به دنبال حفظ منافع خود است، معتبر خواهد بود.