یک مقام نظامی سوری اظهار داشت: گروه‌های مخالف مسلح تعداد زیادی نیرو را برای هدف قرار دادن شهرک‌های "صوران" و "خطاب" در شمال شهر حماة گسیل کرده‌اند از این رو ارتش تجهیزاتی را به حماة اعزام کرده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه المیادین، این مقام نظامی سوریه گفت: گروه‌های مسلح تصرف شهرک صوران در 20 کیلومتری شمال شهر حماة و خطاب در 10 کیلومتری شمال غربی این شهر را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: در این راستا ارتش سوریه تجهیزات جدیدی را برای مقابله با حمله گسترده تروریست‌ها در استان حماة ارسال کرده است. این اقدام بعد از دو حمله بزرگ تروریست‌ها به اطراف حماة بوده است. مناطق استان حماة که در جدیدترین حمله مورد هدف قرار گرفته بخشی از منطقه غربی سوریه است که تحت کنترل نظام سوریه است.

این مقام نظامی افزود: گروه‌های مسلح مخالف تعدادی زیادی نیرو را برای حمله آماده کرده‌اند. درگیری‌ها در این دو منطقه ادامه دارد و اکنون تجهیزات جدید به آنجا رسیده است. هیئت تحریر الشام که شاخه رسمی القاعده در سوریه است، این حملات را رهبری می‌کند.

همچنین یک مقام نظام سوری گفت نیروهای ارتش سوریه حمله جبهه النصره و طرفدارانش را به صوران و خطاب در حومه شمالی حماة دفع کردند.

این در حالی است که یک مقام نظام سوری گزارش داد که عملیات ارتش در جوبر در حومه شرقی دمشق منجر به کشته شدن بیش از 150 تروریست از جمله تروریست‌های خارجی شده است.

همچنین توپخانه ارتش سوریه مواضع افراد مسلح در محله الجوبر را هدف گرفتند. جنگنده‌های سوری گروه‌های مسلحی را که قصد داشتند محاصره دیگر گروه‌های سوری را بشکنند، هدف قرار دادند.

ارتش سوریه حمله افراد مسلح به منطقه المعامل در شمال جوبر در شرق دمشق را دفع کرد، این در حالی است که درگیری‌ها در اطراف شمالی منطقه کاراجات ادامه دارد.