مقام های پلیس انگلیس از زخمی شدن دستکم 12 تن از شهروندان این کشور بر اثر تیراندازی در مقابل پارلمان این کشور واقع در لندن خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز،  پلیس متروپلیتن لندن در بیانیه ای تایید کرد که در ساعت 14.40دقیقه ( به وقت محلی) روز چهارشنبه در مجاور پل وستمینستر تیراندازی صورت گرفته است.

پلیس متروپلتین بدون اشاره به جزییات این واقعه، گفت که این رویداد را که در جریان آن 12 نفر 'آسیب دیده اند'، به عنوان یک 'رویداد مسلحانه' و 'تروریستی' بشمار می آورد.

در همین حال براساس گزارش های منتشر شده به دنبال این تیراندازی که جزییات آن تاکنون مشخص نیست، مجلس عوام که روز چهارشنبه نشست با نخست وزیر را داشت، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است.

به گفته منابع انگلیسی، 'ترزا می' به هنگام وقوع این حادثه در مجلس عوام بوده و پس از واقعه از محل پارلمان خارج شده است.

یک منبع نخست وزیری اعلام کرد که وضعیت نخست وزیر انگلیس 'خوب' است.

برخی از منابع عنوان می کنند که 2 فرد مهاجم بعد از زیر گرفتن چند نفر با خودرو، با سلاح سرد به افراد حاضر در محل حادثه حمله ور شده‌اند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، یکی از افسران پلیس لندن در جریان این حمله زخمی شده است.

براساس این گزارش از محل حادثه، در حال حاضر ایستگاه مترو وستمینستر و راه های ورودی به پل وستمینستر، میدان پارلمان و ساختمان نخست وزیری انگلیس واقع در قلب لندن بسته شده است.

بنا به این گزارش، منطقه کاملا در محاصره ماموران پلیس بوده و به مردم اجازه نزدیک شدن به محل حادثه که از مناطق مهم گردشگری شهر لندن شمرده می شود، داده نمی شود.

ساختمان پارلمان انگلیس ( وستمینستر) و نخست وزیری انگلیس ( داونینگ استریت) که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، به دلیل نگرانی از حملات تروریستی همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارند.