سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که لندن و واشنگتن با قرار دادن تسلیحات در اختیار عربستان سعودی موجب وخیم تر شدن وضعیت نقض حقوق بشر در یمن شده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه النشره، سازمان عفو بین الملل آمریکا و انگلیس را مسئول وخیم تر شدن وضعیت نقض حقوق بشر در یمن از طریق صادرات سلاح به عربستان که سرکردگی ائتلاف علیه یمن را برعهده دارد، دانست.

عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا و انگلیس با انتقال میلیاردها دلار تسلیحات به عربستان سعودی موجب وخیم تر شدن نقض حقوق بشر در یمن شده اند که درد و رنج غیرنظامیان را به همراه داشته است.

این بیانیه می افزاید: از زمان آغاز جنگ در یمن طی ماه مارس 2015 واشنگتن و لندن تسلیحاتی به ارزش 5 میلیارد دلار را به عربستان صادر نموده اند که این رقم ده برابر میزانی است که وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت توسعه بین المللی انگلیس در بودجه خود به عنوان کمک به یمن طی دو سال گذشته هزینه کرده یا در بودجه خود اختصاص داده اند.

گفتنی است که بر اساس اعلام سازمان ملل متحد از زمان آغاز تجاوز عربستان و هم پیمانانش به یمن در ماه مارس 2015 حدود 7700 نفر کشته و بیش از 42500 نفر نیز زخمی شده اند.

یمن هم اکنون با بدترین اوضاع انسانی و خطر قحطی در جهان مواجه است.

رژیم سعودی دو سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود و نیز حمایت آمریکا تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.