سرویس بین الملل- رئیس جمهور نیجریه امروز شنبه اعلام کرد که تمامی تلاش خود را برای مقابله و سرکوب گروه تروریستی بوکوحرام - که از سوی وهابیون عربستان- حمایت می شود، به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از فرانس 24، محمد بوهاری افزود: شماری از دختران دانش آموز همچنان توسط گروه تروریستی بوکوحرام دزدیده شده اند و نیروهای مسلح نیجریه باید تمامی تلاش خود را برای آزادی آنان بکار بگیرند. 
وی همچنین از تمامی نهادها و سازمان های امنیتی نیجریه خواست در مقابله با تروریست ها عزم جدی داشته باشند.
گروه تروریستی بوکوحرام که از سوی وهابیون عربستان و در راستای دیپلماسی بحران آفرینی برون مرزی آنان مورد حمایت ریاض قرار دارند طی 12 سال گذشته با حمله به شهرها و روستاها تاکنون 30 هزار تن را کشتار کرده و در حال حاضر 270 دختر دانش آموز را به اسارت گرفته اند.
در زبان حوسی، بوکو حرام به معنای حرام بودن تحصیل به روش غربی است. الگوی آنها شباهت بسیار زیادی با طالبان افغانستان دارد و پیروان آنها محاسنی بلند دارند و روی سر پارچه ‏ای قرمز یا سیاه می‏ بندند.

بوکو حرام فعالیت خود را از سال 2003 آغاز کرد و اولین حمله را در سال 2004 انجام داد. مقر اصلی آنها در شمال شرقی نیجریه در اطراف شهر میادوگوری است.