سفارت عربستان در انگلیس، با انتشار پیامی خبر اقامت عامل تروریستی هفته گذشته لندن را در این کشور عربی تائید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از راشاتودی، سفارت عربستان سعودی در انگلیس با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد که «خالد مسعود» عامل حمله تروریستی چهارشنبه هفته گذشته به پارلمان انگلیس، دو سال را درعربستان سپری کرده و یک بار نیز با روادید عمره وارد این کشور شده است.

سفارت عربستان در انگلیس در بیانیه خود در این باره تایید کرد که عامل حمله اخیر شهر لندن، در دو دوره مختلف از نوامبر سال 2005 تا نوامبر سال 2006 و همچنین از آوریل سال 2008 تا آوریل سال 2009 درعربستان اقامت داشته و به عنوان مدرس زبان انگلیسی فعالیت می کرد.

روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی در رابطه با افشای هویت خالد مسعود نوشت: او در سال 2005 میلادی برای آموزش زبان انگلیسی به عربستان سعودی سفر کرد و پس از 4 سال اقامت در این کشور در سال 2009 میلادی به لندن بازگشت که پس ‌از آن به‌عنوان دبیر ارشد تدریس زبان انگلیسی در کالج زبان منطقه لوتن مشغول به کار ‌شد.

درجریان حادثه مرگبار چهارشنبه گذشته 50 نفر از 12 ملیت مختلف زخمی شده اند که وضع 31 تن آن‌ها وخیم گزارش‌ شده است. در جریان حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته فردی با خودرو وارد پیاده ‌روی پل «وستمینستر» در نزدیکی ساختمان پارلمان در مرکز لندن شد که به دنبال آن سه عابر پیاده کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

مهاجم که از سوی پلیس لندن «خالد مسعود» معرفی شده، سپس با چاقو به یک افسر پلیس در برابر ساختمان پارلمان حمله کرد و جان او را گرفت و خود نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا در آمد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز چهارشنبه گذشته در لندن را برعهده گرفته است.