وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که بر اثر حملات سعودی ها طی دو سال اخیر 10 هزار یمنی شهید و بیش از 20 هزار نفر زخمی شده اند و 412 ساختمان و مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المسیره، یک روز مانده به آغاز سومین سال تجاوز سعودی ها به یمن، وزارت بهداشت یمن آماری از قربانیان و مجروحان این تجاوز منتشر کرد.

در گزارش وزارت بهداشت یمن تصریح شده است: شمار افرادی که بر اثر دو سال حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسیده اند، به 10 هزار نفر می رسد که زنان و کودکان را هم شامل می شود. بیش از 20 هزار یمنی نیز زخمی شده اند که 30 درصد آنها زن و کودک هستند. همچنین 80 نفر از کادر پزشکی طی دو سال اخیر شهید و 220 نفر زخمی شده اند و 412 ساختمان و مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده است.

این وزارت خانه افزوده است: بر اثر تجاوزات سعودی ها به یمن طی دو سال گذشته 4541 کودک و 3551 زن و 20619 مرد شهید یا زخمی شده اند. در پی محاصره یمن، دستیابی به 50 نوع داروی سرطان در بازارهای یمن وجود ندارد و این داروها در بازار موجود نیست. درخواست می کنیم که تجاوز یه یمن متوقف و محاصره هوایی، زمینی و دریایی رفع گردد و فرودگاه های یمن نیز برای نجات جان بیماران بازگشایی شود.

رژیم سعودی دو سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود و نیز حمایت آمریکا تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.

پیش از این سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که از زمان آغاز تجاوز عربستان و هم پیمانانش به یمن در ماه مارس 2015 حدود 7700 نفر کشته و بیش از 42500 نفر نیز زخمی شده اند.

روز یکشنبه 26 مارس، تعدادی از سازمان های حقوق بشری همزمان با آغاز سومین سال مقاومت مردم یمن در برابر متجاوزان سعودی در لندن و دیگر پایتخت های جهان تجمع اعتراض آمیز برگزار می کنند.