سخنگوی رسمی دولت و وزیر اطلاع رسانی اردن اعلام کرد، در نشست آتی سران اتحادیه عرب در اردن فرستادگان روسای جمهور آمریکا و روسیه نیز حضور خواهند داشت.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمد المومنی، سخنگوی دولت و وزیر اطلاع رسانی اردن در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به حضور نمایندگان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست آتی سران اتحادیه عرب در ساحل دریای مرده (البحر المیت) در تاریخ 29 مارس جاری گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و فرستاده دولت فرانسه نیز از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست خواهند بود.

المومنی با اشاره به حضور استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در نشست آتی سران عرب گفت: مسئولان کشورهای عربی در این نشست از آخرین تحولات سیاسی در سوریه مطلع خواهند شد.

سخنگوی دولت اردن افزود: نمایندگان کشورها در جلسه افتتاحیه نشست آتی نیز حضور خواهند داشت.

قرار است وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز دوشنبه این هفته نشستی مقدماتی برای نشست روز چهارشنبه (29 مارس) داشته باشند.

نمایندگان 22 کشور عضو اتحادیه عرب بجز سوریه که اتحادیه در سال 2011 عضویتش را به حالت تعلیق درآورد، در نشست روز چهارشنبه شرکت خواهند داشت.