کشته‌شدن 8 نفر در «غور»، جان‌باختن 15 کودک در «نورستان»، کشف مین در «سرپل»، کشته‌شدن 7 تن از طالبان در «تخار» و بازداشت 3 نفر به جرم قتل یک زن در «جوزجان» مهم‌ترین رویدادهای امنیتی 6 فروردین افغانستان است.

به گزارش مرور نیوز، کشته‌شدن 2 سرباز در «ننگرهار»، کشته‌شدن 8 نفر در «غور»، جان باختن 15 کودک در «نورستان»، کشف مین در «سرپل»، کشته‌شدن 7 تن از طالبان در «تخار» و بازداشت 3 نفر به جرم قتل یک زن در «جوزجان» مهم‌ترین رویدادهای امنیتی 6 فروردین افغانستان است.

در حمله طالبان در «ننگرهار» 2 سرباز پلیس کشته شدند

در حمله طالبان مسلح بر یک قرارگاه پلیس در شهرستان «بهسود» ولایت ننگرهار 5 تن به از جمله 33 سرباز پلیس و دو فرد غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شب گذشته یک قرارگاه امنیتی در چهار راهی منطقه «نجم الدین آخوندزاده» شهرستان بهسود مورد حمله افراد طالبان قرار گرفته که بر اثر آن 4 تن از جمله 2 سرباز پلیس کشته و یک سرباز دیگرر زخمی شده‌اند.

به گزارش فارس، در این رویداد به طالبان نیز آسیب رسیده اما از آمار دقیق تلفات آنها اطلاعاتی در دست نیست.

درگیری بین 2 گروه در غور 8 کشته و زخمی به جا گذاشت

در نتیجه درگیری مسلحانه بین افراد وابسته به 2 فرمانده مسلح غیر مسوول در ولایت غور 8 تن کشته و زخمی شدند.

مقام‌های محلی ولایت غور گفته‌اند که این درگیری بین 2 تن از فرماندهان محلی غیر مسوول به نام‌های «ملا مصطفی» و «محسن» رخ داده که در نتیجه 5 تن کشته و 3 تن دیگر زخمی شده‌اند.

بیماری سرخک جان 15 کودک را در نورستان گرفت

مسئولان بهداشت عمومی ولایت «نورستان» می‌گویند که شیوع بیماری سرخک در شهرستان «کامدیش» این ولایت جان 155 کودک را گرفته است.

«محمد اسماعیل استانکزی«، رئیس بهداشت عمومی ولایت نورستان گفته است که 15 کودک در نتیجه بیماری سرخک در شهرستان کامدیش این ولایت جان داده‌اند.

وی گفت: ناامنی و حضور مخالفان مسلح باعث شده که تیم‌های بهداشتی نتوانند به شهرستان کامدیش سفر کرده و ارائه خدمات نمایند.

حملات طالبان به شهرستان بهاءالدین ناکام شد

«شیر عزیز کامه» فرمانده عمومی پلیس در بخش شمال شرق افغانستان گفت: مخالفان مسلح دولت شب گذشته بالای شهرستان بهاءالدین ولایت تخار حمله کردند.

در این حمله 3 نفر از طالبان کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش فارس، در این نبرد مسلحانه 4 نفر از نیروهای پلیس مرزی نیز زخم برداشتند

از یک رویداد خونین در یک مسجد در سرپل جلوگیری شد

«سید نقیب الله سادات» رئی بخش اطلاع رسانی فرماندهی پلیس ولایت سرپل گفت: یک حلقه مین از طرف مخالفان مسلح دولت در محراب مسجد جامع «گذر شاهان» شهرر سرپل جاسازی شده بود که کشف شد.

وی با بیان اینکه هدف از این جاسازی مین مولوی «نقیب الله» رئیس شورای علما و رئیس کمیته صلح ولایتی سرپل بوده است، افزود: با کشف و خنثی سازی آن از یکک رویداد خونین جلوگیری شد.

به گزارش فارس، عامل مین گذاری از طرف نیروهای تجسس و امنیتی بازداشت شده است.

از وقوع یک حادثه خونین در شاهراه جوزجان - سرپل جلوگیری شد

«عبدالحفیظ خاشی» رئیس امنیتیی پلیس ولایت جوزجان گفت: یک حلقه مین روز گذشته در یک بشکه 20 لیتری در شاهراه سرپل شبرغان کشف شد.

وی با بیان اینکه این مین توسط نیروهای امنیتی کشف و خنثی شد، افزود: هدف آن آماج قرار دادن نظامیان افغانستانی بوده که از آن محل می گذشتند.

7 هراس افکن در ولایت تخار کشته و زخمی شدند

در اطلاعیه‌ای که از طرف این اداره منتشر شده آمده است که از چند مدت به این‌طرف عملیات مشترک نیروهای امنیتی برای سرکوب مخالفان مسلح دولت جریان دارد.

در این اطلاعیه آمده است: 2 حلقه مین نیز توسط تیم پاکسازی تیپ دوم لشکر 20 پامیر از منطقه جوی بهار شهرستان شهدا ولایت بدخشان نیز کشف و خنثی شد.

3 نفر به اتهام قتل یک زن در جوزجان بازداشت شدند

«عبدالحفیظ خاشی» رئیس امنیت پلیس ولایت «جوزجان» گفت: نیروهای امنیتی 3 نفر را در رابطه با به قتل یک زن 222 ساله از توابع این ولایت بازداشت کردند.

وی با بیان اینکه این زن شب گذشته در روستای نو آباد ترکستان شهر شبرغان به قتل رسیده است، افزود: در میان بازداشت شدگان شوهر این زن نیز می‌باشد.

به گزارش فارس،علت و انگیزه این رویداد مشخص نشده اما تحقیق جریان دارد.

بازداشت یک فرمانده کلیدی داعش در «جوزجان»

«اختربلال»، از چهره های کلیدی گروه داعش در ولایت جوزجان از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شد.

اختربلال با همکارش توسط نیروهاى امنیت ملى در شهر «شبرغان»، مرکز ولایت جوزجان بازداشت شده است.

«محمدرضا غفوری»، سخنگوی والی جوزجان گفت که پیش از این اختر بلال در ترکیب گروه طالبان و در مسیر شاهراه «شبرغان سرپل» فعالیت داشت، اما از مدتى به اینن سو به قاری حکمت که با داعش کار مى کند، پیوسته است.

اختربلال مسئول یک گروه 50 نفری از مخالفین مسلح است که به گفته مقام‌های جوزجان، در ٢٨ قضیه قتل، آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه دخیل است.