عضو پارلمان سوریه گفت: آنهایی که تروریست‌ها را برای حمله به جوبر تحریک کرده بودند به دنبال خلاصی از دستشان بودند چون از نتیجه قطعی این درگیری‌ها باخبرند اما نمی‌خواهند این تروریست ها روی دستشان بمانند.

به گزارش مرور نیوز «جمال الزعبی»، عضو پارلمان سوریه در دمشق اظهار داشت: حملات سنگین تروریست ها در همه جبهه ها از منشیه در درعا و غوطه در حومه شرقی دمشق و حومه حماه و محرده تا حومه لاذقیه نشانه سردرگمی آشکار گروه های تروریستی و گردانندگان آنهاست.

وی افزود: تروریست ها به یقین می دانند که نمی توانند حتی یک متر به سمت پایتخت پیشروی داشته باشند و پاسخ حمله اخیر خود به جوبر را در دفاع شدید با استفاده از سلاح سنگین ارتش سوریه مشاهده کردند.

الزعبی گفت: آنهایی که تروریست ها را به حمله جوبر تحریک کرده بودند به دنبال خلاصی از دستشان بودند چون از نتیجه قطعی این درگیری ها باخبرند اما نمی خواهند که این تروریست ها روی دستشان بمانند.

نماینده سوری با اشاره به تلاش گردانندگان تروریست ها برای ناکام گذاشتن فرآیند سیاسی ژنو 5 گفت: آنها از سر حماقت می خواهند از طریق فشار نظامی دستاوردهایی کسب کرده و به شرکت کنندگان در ژنو القا کنند که قدرت کارآمدی در صحنه هستند.

وی تاکید کرد: حملات آشفته تروریست ها کاملا نشان می دهد که حامیان تروریسم به نزدیک شدن زمان پایان جنگ در سوریه یقین یافته اند و هم اینک در حال شلیک آخرین تیر ترکش خود هستند.

الزعبی گفت: ماهیت نبردهای ساختگی اخیر تروریست ها در جبهه های مختلف نبرد مستقیما نشانه اختلاف بین حامیان آنهاست چرا که حتی آنهایی که در نشست های آستانه شرکت کردند هم اینک مشغول حمله به شهرها و ملت سوریه هستند.

نماینده سوری تصریح کرد: نبود انسجام بین گروه های مسلح در سوریه و قدرت های حامی آنها نشانه پایان قریب الوقوع بحران سوریه است.

الزعبی گفت: ما به طور قاطع اعلام می کنیم که حملات تروریست ها در راستای تلاش حامیانشان و در راس آنها رژیم صهیونیستی و کشورهای نفت خیر عربی برای مرتب کردن کارت های سیاسی است.

وی ادامه داد: از نخستین روز جنگ علیه سوریه، بشار اسد، رئیس جمهور این کشور یقین داشت که این جنگ توطئه تروریستی است که از سوی طرف های متعددی حمایت می شود و هدفی جز نابودی سوریه ندارد.

نماینده سوری گفت: در همین راستا رهبری سوریه با دیپلماسی آرام، مدبرانه و کارآمد خود توانست ثابت کند آنچه در سوریه جریان دارد انقلاب نیست بلکه تروریسم نظام مند و برنامه ریزی شده ای برای نابودی سوریه است و همگان را متقاعد کرد چیزی به نام معارض میانه رو در بین گروه های مسلح وجود ندارد.

الزعبی گفت: حملات اخیر در همه جبهه های سوریه که همه گروه های مسلح و حتی آنهایی که در آستانه آتش بس را امضا کردند حضور داشتند، نشانه قاطع موفقیت دیپلماسی سوریه در رسوا کردن این معارضان است.

وی تاکید کرد: هم اینک رهبری دمشق از موقعیت بسیار قوی تر از قبل در مذاکرات برخوردار است و با نشان دادن دیدگاه درست و واقعی خود از تحولات با کمک برادران خود در مقاومت لبنان و ایران و همچنان دوستان روس خود می تواند روند بحران سوریه را مدیریت کند.