دبیر کل جریان الاسعدی لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از رسیدن نیروهای مقاومت به مرزهای فلسطین اشغالی احساس خطر می‌کند، گفت: پاسخ دردناک مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی در راه است.

به گزارش مرور نیوز «معن الاسعد»، دبیر کل جریان الاسعدی لبنان در خصوص پاسخ ندادن حزب الله به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار داشت: دبیر کل حزب الله ماه گذشته تاکید کرد سطح پاسخ مقاومت در برابر تعرض رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه بالا رفته است.

الاسعد گفت: اظهارات نصرالله پیامی بزرگ نه تنها برای اسرائیل بلکه برای شخص ترامپ داشت یعنی پاسخ ندادن به اسرائیل به معنای آماده شدن برای پاسخی دردناک است که حزب الله در حال آماده کردن آن است.

دبیر کل جریان الاسعدی لبنان تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی در حالت دفاع از خویش به سر می برد و با رسیدن مقاومت به عرصه سوریه و بخصوص قنیطره و جولان اشغالی، موجودیت خود را در معرض خطر می بیند.

وی افزود: امروز مقاومت به قدرت منطقه ای مبدل شده، چیزی که اسرائیل و دنباله روهای آن در حاشیه خلیج فارس آن را رد می کنند و با ضربات پیش دستانه به دنبال توقف پیشروی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه هستند که به مرزهای فلسطین اشغالی رسیده اند.

الاسعد در خصوص تصمیم رژیم صهیونیستی برای چپاول ثروت های نفتی و گازی لبنان در محدوده مرزهای آبی این کشور گفت: اسرائیل به دنبال سرقت آب و اشغال بخشی از خاک لبنان هم اینک با نقض قطعنامه های سازمان ملل چشم طمع به سرقت نفت و گاز دوخته است.

دبیر کل جریان الاسعدی لبنان تاکید کرد: لبنان از طرق دیپلماتیک و تریبون های سازمان ملل و جامعه بین الملل باید مانع تسلط رژیم صهیونیستی بر منابع لبنان شود.

وی مثلث طلایی ارتش، ملت و مقاومت در لبنان را راه مقابله با دشمن صهیونیستی خواند و گفت: سلاح مقاومت و ارتش لبنان ضامن واقعی در دفاع برابر هر گونه تعرض رژیم صهیونیستی به حریم آبی، خاکی و هوایی لبنان است.

الاسعد درباره مساله انتخابات پارلمانی لبنان نیز گفت: همه احزاب سیاسی در خصوص ضرورت دستیابی به قانون انتخاباتی عادلانه در لبنان اتفاق نظر دارند چیزی که طی بیش از 27 سال گذشته محقق نشده اما در صورت دستیابی به آن حقوق همه طوائف لبنانی تامین می شود.

دبیر کل جریان الاسعدی لبنان ضمن اشاره به نارضایتی عموم جامعه لبنانی از وضعیت فقر یا خدمات رسانی نامطلوب به شهروندان گفت: ملت لبنان مسئولین را در انتخابات آتی با آرای خود مجازات می کنند و حکومت می داند که اعتراضات اجتماعی تازه ای در راه است.

وی ادامه داد: میشل عون، رئیس جمهور لبنان باید به آنچه در روز ادای سوگند بر آن تاکید کرد متعهد باشد و تغییر، اصلاح و مجازات مفسدین را که تاکنون عملی نشده عملی کند.