یک گزارش جدید نشان می‌دهد که دولت ترامپ برای ساخت و تکمیل 62 مایل از دیوار مرزی مکزیک خواستار دریافت بودجه یک میلیارد دلاری شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از هیل، شبکه سی ان ان روز دوشنبه اعلام کرد: بودجه 999 میلیون دلاری کاخ سفید برای احداث 48 کیلومتر از دیوار جدید خواهد بود و ارتقای موانع در 14 مایل از دیواری که قبلا ساخته شده است را شامل می شود.

سی ان ان اعلام کرده است که اسناد مربوط به درخواست بودجه را از وزارت امنیت داخلی آمریکا به دست آورده است. این پول برای تامین مالی 14 مایل دیوار جدید در سان دیگو هزینه خواهد شد، علاوه بر این موانع جدیدی در 28 مایل از دیوار مرزی نصب خواهد شد و 6 مایل نیز دیوار جدید در منطقه ریو گرانده والی ساخته می شود.

این شبکه تلویزیونی افزود: دولت آمریکا خواستار بودجه مکمل یک میلیارد دلاری برای سال 2017 میلادی و بودجه 2.8 میلیارد دلاری برای زیرساخت ها و فناوری مرزی در سال آینده شده است. احداث این دیوار یکی از وعده های مهم انتخاباتی ترامپ بوده است.

برآوردها نشان می‌دهد که ساخت کامل این دیوار مرزی بیش از 12 تا 20 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

ترامپ وعده داده است تا ساخت دیوار مرزی با مکزیک موجب کاهش مهاجرت غیرقانونی، مقابله گسترده تر با قاچاق مواد مخدر و جرائم خشن خواهد شد.