عضو پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه کشورهای بیگانه دعوت نشدن سوریه به اجلاس سران عرب را به اردن دیکته کردند، گفت: سوریه قلب تپنده امت عربی باقی مانده و هیچ کس نمی‌تواند سوریه را از مبادی اساسی آن جدا کند.

به گزارش مرور نیوز «مصطفی خیربیک» ، عضو پارلمان سوریه با بیان اینکه دولت آمریکا بر خلاف ادعای خود در خصوص حمایت از راه حل سیاسی در سوریه به تروریست ها کمک می کند، گفت: در سال جاری این تنها راه حل نظامی است که نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مذاکرت تنها به عمر گروه های تروریستی در سوریه کمک می کند و پیروزی تنها به دست سربازان ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن محقق خواهد شد.

خیربیک در خصوص دعوت نشدن سوریه به اجلاس سران عرب در ارن گفت: نباید فراموش کنیم که سوریه از بنیانگذاران اصلی اتحادیه عرب است و تصمیم وزیر خارجه اردن به دلیل دیکته بیگانگان و نه چیز دیگر است .

عضو پارلمان سوریه تصریح کرد: سوریه چه در اجلاس سران عرب شرکت داشته باشد یا نداشته باشد قلب تپنده امت عربی باقی خواهد ماند و هیچ کسی نمی تواند سوریه را از اصول اساسی آن که بنایش توسط حافظ اسد گذاشته شده و بشار اسد محافظ آن بوده جدا کند.

به گزارش فارس، «أیمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن دو هفته پیش در کنفرانس خبری مشترک با «أحمد أبوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در امان با اشاره به اینکه دمشق برای مشارکت در اجلاس سران عرب دعوت نشده است، گفت که این تصمیم در راستای پایبندی به مصوبات اتحادیه عرب اتخاذ شده است.

اتحادیه عرب در سال 2011 به دنبال آغاز بحران سوریه، عضویت این کشور را به تعلیق درآورد.

اجلاس سران عرب فردا 29 ماه مارس (9 فروردین) برگزار می‌شود و قرار است به بررسی بحران‌های منطقه بپردازد.