ارتش آمریکا می گوید در حال ارزیابی احتمال شلیک چند موشک از داخل خاک یمن به سمت رزمناوهای این کشور در دریای سرخ است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این موضع ارتش آمریکا یک نوع عقب نشینی از موضع قبلی است که گفته بود رزمناو «یو اس اس میسون» هدف حمله ناموفق چند موشک از داخل خاک یمن قرار گرفته است. 

مقامات نظامی آمریکا از تعداد این موشک های زمین به زمین اظهار بی اطلاعی کرده بودند اما آنها بعدا در یک عقب نشینی گفتند سه رزمناو آمریکایی مستقر در منطقه آنچه را که ممکن است تهدیدهای موشکی از داخل یمن بوده باشد، ردیابی کردند. 

یک مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: یک گروه ضربتی آمریکا که در حال عبور از آب های بین المللی بود، تدابیر دفاعی لازم را هنگام ردیابی این تهدیدها به کار گرفت.

وی گفت: ارزیابی پس از حادثه جریان دارد؛ تمام رزمناوهای آمریکایی مستقر در منطقه سالم هستند. 

در صورت تایید خبر حمله موشکی، آن را می توان نشانه بیشترین تنش موجود بین آمریکا و گروه انصارالله دانست. 

ارتش آمریکا روز پنجشنبه گذشته با شلیک موشک های کروز به سمت یمن اعلام کرد: به تلافی حملات موشکی قبلی، سه سایت رادار ساحلی در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن را هدف قرار داده است.

پنتاگون هفته گذشته با طرح این ادعا که نیروهای انصارالله یمن به یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ حمله کرده اند، در بیانیه ای افزود: مواضع انصارالله یمن با مجوز 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا و با موشک های کروز 'تام هاک' هدف قرار گرفت.

این در حالی است که یک مقام نظامی یمنی اعلام کرد که هیچ گونه ارتباطی میان نیروی دریایی یمن با حمله به رزمناو آمریکایی در سواحل الحدیده در دریای سرخ وجود ندارد.