حزب حاکم ژاپن از دولت خواسته است تا توسعه توانایی ها و قابلیت های نظامی برای حمله احتمالی به پایگاه های دشمن، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب حاکم ژاپن ضمن اشاره به تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی، از دولت توکیو خواسته است تا تقویت توانایی نظامی برای حمله احتمالی علیه پایگاه های دشمن را در صورت حمله به این کشور، مد نظر قرار دهد.

توکیو سالهای سال بوده که خود را در برابر بلندپروازی های هسته ای و موشکی کره شمالی به شدت آسیب پذیر می بیند. کره شمالی سال گذشته 2 آزمایش اتمی انجام داده و 4 فرند موشک بالستیک را نیز طی ماه جاری شلیک کرده است.

کمیته امنیتی حزب لیبرال دموکرات ژاپن در پیشنهادی که به دولت شینزو آبه نخست وزیر ارائه کرده، آورده است: اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به سطحی رسیده است که کشور ما دیگر نمی تواند نسبت به آنها بی توجهی کند.

این کمیته از دولت توکیو خواسته است تا هر چه سریعتر راهکارهای حمله به پایگاه های دشمن را مورد بررسی قرار دهد، از جمله از طریق استقرار موشک های کروز.

این کمیته همچنین خواستار بررسی امکان استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در ژاپن شده است. آمریکا بیش از 47 هزار نظامی خود را در ژاپن مستقر کرده تا از امنیت این کشور دفاع کند.

ژاپن در سال 2015 میلادی قانون جنجالی را تصویب کرد که به ارتش این کشور اجازه می دهد تا در عملیات های بین المللی با هدف حمایت از پیمان نظامی با آمریکا شرکت کند.

منتقدان بر این باورند که این قانون جدید می تواند ژاپن را در گرداب جنگ های بزرگ بین المللی گرفتار کند.