رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد قبل از شروع مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و آینده روابط دو طرف ابتدا لندن می‌بایست شرایط خروج خود را به وضوح بگوید.

به گزارش مرور نیوز، فرانسوآ اولاند رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با ترزا می نخست وزیر بریتانیا درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت مذاکرات آینده روابط طرفین فعلا نباید انجام بگیرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه (امروز) به تراز می گفت تا زمانی که چگونگی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا معلوم نشده گفت‌وگویی درباره آینده روابط لندن با بروکسل انجام نگیرد.

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی به خانم می گفت مذاکرات باید در فضای روشن و سازنده انجام بگیرد و می‌بایست تردیدها رفع شده و باید به منافع و قواعد 27 کشور دیگر کاملا احترام گذاشته شود.

وی تصریح کرد، مذاکرات برگزیت اول باید وضعیت شهروندان اروپایی در بریتانیا را مشخص و حقوق آنان را تعیین نماید همچنین مواردی را که برای خروج وجود دارد روشن کند.

روز گذشته نامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به دست رئیس شورای اروپا رسید که به موجب آن بالاخره بعد از 9 ماه از گذشت رای مردم بریتانیا، رسما مذاکرات خروج آغاز شد.