سرویس بین الملل- نماینده دایم روسیه در سازمان ملل اذعان کرد که رابطه کشورش به آمریکا به پایین ترین سطح رسیده است و همچون دوره جنگ سرد می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از آسوشیتدپرس ویتالی چورکین با اشاره به کاهش شدید روابط دو کشور آن را در حد و اندازه های روابط دو کشور در دوره جنگ سرد توصیف کرد.

وی درباره علل این امر تصریح کرد وضعیت کنونی روابط دو کشور پیامد مجموعه حوادثی است که ناشی از نبود احترام و فقدان مذاکرات در خصوص مسائل سیاسی می باشد.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از رویکرد آمریکا در خصوص مسائل امنیتی گفت آمریکا و ناتو امنیت خود را با به خطر انداختن امنیت روسیه تامین کرده اند که این با منافع مسکو منافات دارد.

این دیپلمات روس با انتقاد از رویکرد خصمانه آمریکا و ناتو گفت اعضای ناتو با اعطای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی به برخی از کشورهای اروپای شرقی در صدد تحت فشار قرار دادن روسیه است.

وی افزود: کودتای حکومتی در اوکراین نقطه اوج (تنش) در روابط روسیه و آمریکا شد و به دنبال آن بروز مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس روابط دو کشور را به تیرگی کشاند.

چورکین در همین حال خاطرنشان کرد که روسیه و آمریکا به رغم وضعیت موجود و اختلاف های جدی به همکاری های خود ادامه می دهند و به عنوان نمونه دو کشور در باره سوریه تعامل می کنند.