سرویس بین الملل- ارتش عراق در آغاز عملیات گسترده خود برای آزادی موصل، حملات توپخانه ای علیه مواضع داعش را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز در حالی که تاکنون زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل به طور رسمی اعلام نشده است توپخانه های ارتش عراق مواضع داعش در موصل را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط ستاد تبلیغات جنگ وابسته به فرماندهی مشترک عملیات موصل حملات توپخانه ای ارتش عراق به مواضع تروریست های داعش از نیمه شب گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که نیروی هوایی عراق با مشارکت نیروی هوایی وابسته به ائتلاف بین المللی اهدافی را در شهر موصل مورد اصابت قرار داده اند.

ارتش عراق لیستی 23 نفره از سرکردگان داعش که در شهر موصل حاضر هستند را نیز منتشر کرده است که از مهمترین اشخاص حاضر در این لیست می توان به «حامد احمد ابراهیم الطائی» معروف به «ابوعوف المصلاوی» والی خودخوانده نینوا و معاون وی «محمد ابراهیم عبدالله اللهیبی» معروف به «ابوفیصل» اشاره کرد.

طبق گزارش های دریافتی، گروه تروریستی داعش امروز (یکشنبه) محلات 'تموز'، 'المنصور'، 'الزراعه' و 'العربی' را در موصل به طور کامل مسدود کرده و منع تردد را در داخل این محلات برقرار کرده است.

در همین راستا، دستگاه های امنیتی و نظامی عراق تمامی مرخصی های کادرهای نظامی خود را لغو کرده و خواستار پیوستن تمامی این نیروها به یگان هایشان به منظور آماده شدن برای جنگ موصل شده است.