مجلس نمایندگان لیبی (پارلمان طبرق) که یک ماه پیش تعلیق گفت‌وگوهای سیاسی را اعلام کرده بود، از آمادگی برای ازسرگیری این گفت‌وگوها خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «طارق الجروشی» عضو مجلس نمایندگان لیبی گفت که پارلمان در جلسه روز دوشنبه (دیروز) با ازسرگیری گفت‌وگوهای سیاسی موافقت کرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که اعضای پارلمان چندین مورد را جهت اصلاح آن برای ازسرگیری گفت‌وگوها تعیین کردند که از جمله این موارد برگزاری جلسات گفت‌وگو در داخل کشور تحت نظارت اتحادیه عرب و جامعه جهانی است.

در تاریخ 7 مارس گذشته مجلس نمایندگان لیبی به اتفاق آراء لغو توافق سیاسی مربوط به 26 ژانویه تحت نظارت سازمان ملل را اعلام کرد.

این تصمیم پارلمان طبرق واقع در شرق لیبی به دنبال اقدام گروه موسوم به «سرایا الدفاع عن بنغازی» برای حمله به منطقه هلال نفتی تحت حاکمیت نیروهای ارتش اعلام شد اما اخیرا ارتش توانست پس از گذشت 10 روز از این حمله، منطقه هلال نفتی را بار دیگر تحت کنترل خود درآورد.

«سرایا الدفاع عن بنغازی» یک گروه نظامی است که چند شخصیت برجسته اوایل ژانویه گذشته تشکیل این گروه برای حمایت از «مجلس شورای بنغازی» در مقابله با نیروهای خلیفه حفتر وابسته به پارلمان طبرق را اعلام کردند.

«مجلس شورای بنغازی» ائتلاف گروه‌هایی است که در سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 مشارکت داشتند.