سرویس بین الملل - سران کاخ سفید به سیاست های ضد کرملین ادامه می دهند و برای تحقق اهداف ولو تبلیغی خود دست به بحران آفرینی نظامی در مرزهای روسیه می زنند.

 به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، برای نخستین بار در تاریخ حیات شوروی تا فروپاشی سال 1991 و سپس روسیه نو تاکنون، تانک های آمریکایی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ۷۰۰ کیلومتری مسکو مستقر شدند.

 راشا تودی در این باره اعلام کرد که تانک ها و دیگر جنگ افزارهای زرهی و همچنین سربازان آمریکایی در کشور بالتیکی استونی هم مرز روسیه و در فاصله ۷۰۰ کیلومتری مسکو مستقر شده اند. براساس اطلاعاتی که روز سه شنبه در پایگاه روسی اسپوتنیک انتشار یافت، این اقدام در برگیرنده اعزام گردان هنگ ۶۹ ارتش آمریکا شامل ۵۰ واحد زرهی از جمله چهار تانک. ام. ۱ آبرامس و ۱۵ فروند بی ام پی برادلی است. 

ادامه این سیاست در دوره دولت ترامپ در حقیقت پیروی از رویکردهای ضدروسی دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا است که لهستان و رومانی در شرق اروپا را به عنوان پایگاه استقرار سامانه موشکی انتخاب کرد.

عملیات راه اندازی بخشی از سامانه موشکی در پایگاه دوسلو در رومانی بر جای مانده از دوران شوروی سابق با هزینه 800 میلیون دلاری از اکتبر 2013 ( مهر 92) آغاز شده که قرار است رهگیرهای موشکی SM-2 در آن مستقر شوند.

همزمان مسکو در حال تجربه شرایط جدیدی است، بگونه ای که افزون بر سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا، نظامیان این کشور و نیروهای عملیاتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیوار به دیوار روسیه شده اند.

افزون بر لهستان و رومانی، استونی و لتونی هم مرز روسیه و همچنین لیتوانی سه جمهوری سابق شوروی در سواحل بالتیک میزبان نیروهای آمریکایی و ناتو هستند که از پیشرفته ترین جنگ افزارها برخوردارند.

از سوی دیگر، گرجستان و مولداوی دو جمهوری دیگر سابق شوروی نیز در مجموعه رویکردهای گسترش نفوذ و همکاری نظامی با غرب قرار دارند.

روسیه هم بارها اعلام کرده که از تمامی توان دفاعی و برنامه ریزی های راهبردی خود برای مقابله با تهدیدهای فزاینده فشار نظامی غرب استفاده خواهد کرد. 

انتظار می رفت با پایان دوره حکومت اوباما که با سیاست های ضدروسی سبب شد، تقریبا بدترین تقابل سیاسی و نظامی بین روسیه با غرب به ویژه آمریکا شکل گیرد و روی کار آمدن ترامپ، روند کنونی کاهش یابد یا حداقل متوقف شود، ولی شرایط کنونی چنین افقی را نشان نمی دهد.