شاید ترامپ بخاطر مسایل داخلی و شاید هم در پی توصیه های بدِ جنگ طلبانی که هنوز در جستجوی سلاح های شیمیایی صدام هستند این تصمیم را گرفت.

به گزارش مرور نیوز،‌ 'متئو سالوینی' رهبر حزب پیوند شمال در واکنش به پرتاب 59 موشک آمریکا به سوریه گفت: پرتاب موشک های آمریکایی علیه سوریه، بدترین اقدام و هدیه ای به داعش بود.
وی افزود: شاید ترامپ بخاطر مسایل داخلی و شاید هم در پی توصیه های بدِ جنگ طلبانی که هنوز در جستجوی سلاح های شیمیایی صدام هستند این تصمیم را گرفت.
وی گفت: ترامپ اشتباه ترین تصمیم را در قبال سوریه گرفت. او با این اقدام جنگ علیه تروریسم را که پیشتر در آن به پیروزی رسیده بود، دوباره آغاز کرد. شاید برخی ها در واشنگتن می خواهند فجایع عراق، لیبی و بهارهای عربی را با تمام پیامدهای ویران کننده ای که می تواند برای ایتالیا و اروپا داشته باشد، تکرار کنند؟
به گزارش ایرنا، در این میان، گروه های پارلمانی حزب پنج ستاره در مجلس سنا و در پارلمان اروپا نیز با انتقاد شدید از این اقدام آمریکا اعلام کردند: حملات شب گذشته آمریکا علیه سوریه می توانند نقض آشکار حقوق بین المللی محسوب شود. این حمله برای چندمین بار ارزش واقعی سازمان ملل را نزد قدرت های جهانی نشان داد. به عبارتی سازمان ملل هیچ ارزشی برای قدرت های جهانی (امریکا) ندارد.
این گروه سیاسی افزودند: آنها قبل از اینکه سازمان ملل را مامور انجام یک بازجویی مستقل برای یافتن مسئولان سلاح های شیمیایی بکنند، بمباران را ترجیح دادند. ظاهرا بمب ها قبل از هرچیزی می رسند. راه حل یک جنگ نمی تواند یک جنگ دیگر باشد.
این حزب افزود: پس از 20 سال اشتباه، ظاهرا چیزی تغییر نکرده است . ما یک لیبی دیگر، یک عراق دیگر و یک افغانستان دیگر نمی خواهیم. ایتالیا باید خارج از این خطر بماند و به ماده 11 قانون اساسی احترام بگذارد.
این درحالی که 'السندرو دی باتیستا' نماینده پارلمانی این حزب در صفحه خود در توئیتر با انتقاد از واکنش دولت ایتالیا علیه پائولو جنتیلونی نخست وزیرکشورش نوشت: اظهارات جنتیلونی در قبال حمله آمریکا به سوریه تکان دهنده است. او باید به صلح فراخوان می کرد.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
جنتیلونی در ادامه بیانیه خود با ادعای اینکه 'رژیم اسد مسئول فاجعه استفاده از سلاح شیمیایی است'، ادامه داد: استفاده از سلاح شیمیایی از سوی سازمان ملل ممنوع اعلام شده است. آنها که از سلاح شیمیایی استفاده می کنند نمی توانند بر اطلاعات غلط و تخفیف ها حساب کنند. ما شاهد تصاویر درد و رنج ناشی از حملات شیمیایی روزهای گذشته بودیم.
این درحالیست که دولت سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است. ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.