العبادی در خصوص تحولات منطقه به ویژه در ارتباط با سوریه نیز گفت: بغداد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را جنایت دانسته و آن را محکوم می کند.

به گزارش مرور نیوز، دفتر نخست وزیر عراق امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که معاون رییس جمهور آمریکا در تماس با حیدری العبادی ادعا کرده که سیاست واشنگتن در منطقه تغییر نکرده و همچنان اولویت آمریکا نابودی داعش در عراق و منطقه است.
'مایک بنس' بدون اشاره به حمایت های همه جانبه آمریکا از گروه های تروریستی در منطقه مدعی شده که حمایت آمریکا از عراق در جنگ با تروریسم ادامه دارد و این حمایت ها در زمینه های آموزش نظامی و مبارزه با تروریسم افزایش می یابد.
حیدر العبادی نیز در این تماس تلفنی بر اهمیت متمرکز شدن بر شکست داعش تاکید و اظهار داشت: نیروهای عراقی در آستانه پیروزی نهایی بر این گروه تروریستی هستند.
العبادی در خصوص تحولات منطقه به ویژه در ارتباط با سوریه نیز گفت: بغداد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را جنایت دانسته و آن را محکوم می کند.
نخست وزیر عراق افزود: همان طور که مردم عراق در دوره رژیم بعث سابق حاکم بر عراق قربانی سلاح های شیمیایی شدند، مردم سوریه نیز قربانی استفاده از این سلاح شده اند و بر همین اساس بغداد خواستار تحقیق و تفحص بین المللی، فوری و دقیق و محکومیت هرکس که اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی کرده، شده است.
العبادی در این تماس تلفنی همچنین بر ضرورت وجود یک طرح جامع برای پایان تنش آفرینی جاری در سوریه تاکید کرد و خواستار یکپارچه سازی تلاش ها برای نابودی داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه شد.
مایک بنس نیز در این باره مدعی شد: آمریکا اوضاع سوریه را زیر نظر دارد و اولویت واشنگتن همچنان داعش است و از مشورت عراق بهره می برد و موضع بغداد در قبال سوریه برای آمریکا مهم است.
در این تماس تلفنی دو مسوول ارشد عراقی و آمریکایی روند جنگ موصل و پیروزی های تحقق یافته و ادامه حمایت های بین المللی از عراق در جنگ با تروریسم و اوضاع عمومی منطقه را بحث و بررسی کردند.
آمریکا دیروز (جمعه) در حمله موشکی گسترده، یک پایگاه هوایی را در استان حمص سوریه هدف قرار داد که این حمله با واکنش های وسیع در سطح جهان مواجه شده است.