عربستانی حقوق بشر اعلام کرد: وزارت کشور عربستان موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله حمله با خودروهای زرهی را ادامه می دهد به طوری که این سازمان توانسته مواردی از آنها از جمله حضور نظامی انبوه در مارس 2017 در القطیف و العوامیه را ثبت کند.

به گزارش مرور نیوز، سازمان اروپایی عربستانی حقوق بشر روزگذشته با اشاره به حمله نظامیان عربستانی در 20 دسامبر(29 آذر) 2014 و کشته شدن 5 غیرنظامی ازجمله یک کودک و حمله های دیگر در نوامبر(آبان) 2016 به حوادث مارس(اسفند) 2017 و استقرار انبوه نظامیان عربستانی در القطیف و العوامیه پرداخت که رژیم آل سعود به بهانه مبارزه با تروریسم آن را مرتکب شد.

سازمان مزبور افزود: عربستان به بهانه تعقیب افراد و مبارزه با تروریسم مرتکب جنایات زیادی می شود که اهالی شهرها ی القطیف و العوامیه به دلیل سیاست قلع و قمع دولت نمی توانند درداخل کشور به جایی شکایت کنند و رژیم آل سعود برای توجیه جنایات خود روز به روز بر شمار کشته شدگان و بازداشت شدگان به بهانه افراد تحت تعقیب و تروریست می افزاید.

سازمان اروپایی عربستانی حقوق بشر ضمن اظهار نگرانی ازسیاست های رژیم آل سعود نسبت به تداوم خشونت و نیروی مسلح که منجر به افزایش شما قربانیان و نقض حقوق بشر می شود، اظهار نگرانی کرد.

این سازمان از رژیم آل سعود خواست دست از بازداشت اجساد برداشته، کشته شدگان را به خانواده هایشان تحویل بدهند همچنین این سازمان نسبت به شکنجه شدید افراد بازداشت شده نیز ابراز نگرانی کرد.