سرویس بین الملل- رسانه های محلی سوریه از پیشروی نیروهای ارتش این کشور در مناطق مختلف و هلاکت ده ها تروریست خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در منطقه مجبل، بریج و شهرک ابراهیم هنانو دست کم 29 تروریست به هلاکت رسیدند و اراضی مختلفی از مناطق یاد شده آزاد شد.

در درگیری های یان منطقه دست کم 37 تروریست دیگر زخمی شدند.

همچنین نیروهای دولتی در استان حلب و در مناطق کرم، شیخ سعید و طراب با عناصر تروریستی تکفیری درگیر شده و موفق به عقب راندن آن ها از مواضع خود شده اند.

در این درگیری ها عمر الشیخ معروف به ابوعوش، از سران جنبش تروریستی نورالدین زنکی به هلاکت رسیده است.

از استان حماه نیز خبر می رسد که در عملیات نیروهای دولتی و جبهه مقاومت تپه استراتژیک عبادی در شمال این استان از کنترل عناصر تروریست خارج شده است.

طبق گزارش های منتشر شده در رسانه های وابسته به عناصر تروریست خبرهایی مبنی بر هلاکت ابو عمر، فرمانده گروه احرار الشام و برادرش ابوقاسم الصامت فعال رسانه ای این گروه در حرمون و در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به چشم می خورد.

هنوز آمار دقیقی از تلفات تروریست ها در استان حماه، منطقه طراب و منطقه حرمون مخابره نشده است ولی منابع غیر رسمی از هلاکت ده ها تروریست خبر می دهند.

در مقابل گروه های تروریستی برای جبران شکست های خود در میادین نبرد به حمله خمپاره ای علیه مردم بی دفاع شهر حلب روی آوردند که در این حملات دو زن کشته و 16 زن دیگر نیز زخمی شدند. همچنین سه شهروند سوری نیز در پی انفجار تله های انفجاری کار گذاشته شده توسط تروریست ها جان خود را از دست دادند.

در همین حال، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه – که به گروه‌های مخالف دولت دمشق نزدیک است – اعلام کرد معارضان تحت حمایت آنکارا با پشتیبانی جت‌ها و توپخانه‌های ارتش ترکیه، داعش را از شهر دابق واقع در حدود 10 کیلومتری مرز ترکیه بیرون رانده‌اند.