ژاپن بر این باور است که سیاست های ارزی این کشور مداخله جویانه نیست و اگر این کشور مورد حمله ارزی آمریکا قرار گیرد باید واکنش مناسبی نشان دهد.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ از قبل و بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، فشارهای زیادی را برای افزایش ارزش پول های ملی به چین و ژاپن و چند کشور دیگر منطقه وارد کرده است.
ژاپن بر این باور است که سیاست های ارزی این کشور مداخله جویانه نیست و اگر این کشور مورد حمله ارزی آمریکا قرار گیرد باید واکنش مناسبی نشان دهد.
«کوییچی هامادا» مشاور اقتصادی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از دانشگاه «یاله» تاکید کرده است که دولت نباید اجازه دهد واشنگتن در زمینه ارز، کشورش را تحت فشار بگذارد.
وی افزود: اگر ترامپ بخواهد با ابزارهای ارزی ژاپن را تحت فشار مضاعف قرار دهد، دولت نیز باید به این اقدامات پاسخ مناسبی بدهد.
ترامپ بر این باور است که کشورهایی نظیر ژاپن و چین در حال تغییر عمدی ارزهای ملی خود در برابر دلار هستند.
به باور آمریکا، این کار به شرکت ها و تولید کنندگان این کشورها امکان می دهد تا کالاهای خود را با قیمت پایین تری روانه بازار آمریکا کنند.
نشریه «ژاپن تودی» روز سه شنبه از قول مشاور اقتصادی نخست وزیر ژاپن آورده است که آمریکا باید درک کند سیاست های اقتصادی ژاپن و چین کاملا با یکدیگر تفاوت دارد.
«کوییچی هامادا» افزود که دولت ژاپن تحت راهبردها و سیاست های اقتصادی نخست وزیر موسوم به «آبه نومیکس» به هیچوجه در زمینه ارزش ارز دخالت نمی کند.
وی تصریح کرد که شرایط بازار ژاپن با چین و سیاست های دو کشور متفاوت است و راهبردهای ارزی توکیو فقط برای تقویت اقتصاد داخلی تنظیم شده است.