سرویس بین الملل- در ازدحام شدید در شهر بنارس هند دست کم 25 تن کشته و صدها تن نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از بخش اردو زبان پایگاه خبری بی بی سی اجتماع مذهبی هندوها در شهر بنارس فاجعه ای از جنس منا در ابعاد کوچکتر را پدید آورد.

در این اجتماع مذهبی که در شهر مقدس هندوها، بنارس برگزار می شد به دلیل ازدحام بیش از حد شرکت کنندگان در مراسم دست کم 25 تن جان خود را از دست دادند.

در این حادثه همچنین صدها نفر زخمی شدند که به دلیل وخیم بودن اوضاع برخی از مصدومین این واقعه احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

پلیس بنارس در بیانیه ای اعلام کرد که برگزار کنندگان مراسم توقع حضور بیش از سه هزار نفر در این مراسم را نداشتند و حداکثر برای این رقم شرکت کننده آمادگی داشتند ولی تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بیش از هفتادهزار نفر گزارش شده است.

این فاجعه زمانی روی داد که سیل شرکت کنندگان در مراسم از مسیری مشخص در حال بازگشت بودند که با رسیدن به یک پل جمعیت توسط پلیس متوقف می شود و در اثر ازدحام بیش از حد تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.

مقامات محلی از انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان های مجاور خبر داد و افزود تحقیقات پیرامون چگونگی وقوع این حادثه آغاز شده است.

دو روز قبل حادثه ای مشابه با این فاجعه در ایالت اوترپردیش هند و در یک اجتماع مذهبی دیگر رخ داد که در آن 19 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.