سرویس بین الملل - کارشناس مسائل راهبردی گفت: حمله موشکی اخیر آمریکا علیه سوریه به بهانه استفاده دمشق از سلاح شیمیایی نشان از بی تجربگی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد.

به گزارش مرور نیوز، محمود رضا امینی در پاسخ به این سئوال که حمله موشکی آمریکا به سوریه چه پیامدهایی دارد؟ افزود: آمریکا با این اقدام خود یک اشتباه راهبردی را مرتکب شده است و این حمله نشان از تفاوت دیدگاه یک تاجری که بر ارکیه قدرت نظامی نیز مستقر است دارد.

وی بیان داشت:به طور کلی ترامپ تحت تاثیر فشارها، لابی ها، درخواست ها و ادعاهای درونی و بیرونی قرار گرفته و دست به چنین اقدام اشتباهی زده است زیرا این گونه رفتارها از تراوشات یک تاجر نیست و از او این انتظار نمی رفت.

این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: در وهله اول این اقدام یک اقدام تبینیی برای اعمال قدرت نظامی آمریکاست یعنی ترامپ می خواهد اعلام کند که قدرت نظامی آمریکا را در اختیار دارد و هر کجا که مایل باشد این قدرت را بکار خواهد گرفت.این اولین پیام این حمله است.

امینی اضافه کرد: دومین پیام این حمله این است که آمریکا سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد تا بتواند در واقع جایگاه نظامی و قدرت خودش را در سوریه در حالی که به طور کلی پیروزی های نیروهای سوریه و همپیمانشان ادامه دارد را بازسازی کند.

او می خواهد بگوید که قدرت نظامی من و آمریکا در سوریه می تواند کنش گر مستقل و مختار باشد و الزامی در معادلات همپیمانان جهانی ندارد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری به پیام دیگری از این حمله از سوی آمریکا اشاره کرد وگفت:پیام سوم آمریکا این بود که به کشورهای دیگر از جمله روسیه و بویژه جمهوری اسلامی ایران بگوید که باور داشته باشند آمریکا و قدرت نظامی این کشور به عنوان یک آلترناتیو تعیین کننده در معادلات است. و مردان سیاست ایران باید در خصوص این حرکت هوشیارانه نگاه کنند.

دکتر امینی در بخش دیگری به حمایت گروه های ترویستی از سوی غرب و برخی کشورهای وابسته منطقه اشاره کرد و گفت: گروه های تروریستی از سوی آمریکا و اروپا و برخی دولت های وابسته منطقه شکل گرفته اند و حمایت می شوند و دعوای سوریه و منطقه در واقع یک دعوای ساختگی آمریکا - اروپا و رژیم صهیونیستی و دولت های وابسته منطقه است و نباید انتظار داشت که غرب و رسانه های بین المللی تحت تاثیر آنها از گروه های تروریستی و معارض به خشم بیایند و بالعکس از این گروه های تروریستی و معارضان مسلح علیه مردم سوریه حمایت می کنند.

غرب و برخی دولت های وابسته منطقه در صدد ثبات در سوریه توسط بشار اسد نیستند و گزینه های آنها تروریست ها هستند .