وزیر دارایی آلمان با تاکید بر اینکه مسلمانان در آلمان باید اصول و ارزش‌های اساسی ما را بپذیرند همچنین گفت مکان‌های بهتری در دنیا برای مسلمانان وجود دارد که می توانند در آن زندگی کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان انتقاد شدیدی به "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه وارد کرد که اختلافات را از کشور خود به آلمان منتقل می کند و این اقدام وی را آزار دهنده توصیف کرد.

وی همچنین خطاب به مسلمانان گفت که در واقع ما باید به انسان ها از کشورهای اسلامی که به آلمان می آیند خوش آمد بگوییم. اما ما باید همچنین این مسئله را برای آن ها آشکار کنیم که آن ها باید ارزش ها، اصول و شرایط زندگی در کشور ما را باید بپذیرند. اگر آن ها این شرایط را دوست نداشته و مناسب نمی دانند بنابراین تصمیم غلطی گرفته اند. مکان های بهتری در دنیا وجود دارد که آن ها با این شریعت می توانند در آنجا زندگی کنند.

مناسبات بین ترکیه و آلمان درحال حاضر بسیار متشنج شده است. یکی از دلایل اصلی آن همه پرسی قانون اساسی ترکیه برای روی کار آوردن سیستم ریاست جمهوری مد نظر اردوغان در این کشور است.

کشورهای هلند و آلمان از نشست های تبلیغاتی وزرای ترک در این باره در کشورهایشان ممانعت به عمل آورده و از طرف ترکیه متهم به پیشبرد رویکردهای نازیسم شده اند.