معاون وزارت خارجه کره شمالی می گوید، چنانچه آمریکا به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه بدهد؛ پیونگ یانگ تردیدی درباره رویارویی نظامی با آمریکا به خود راه نخواهد داد.

به گزارش مرور نیوز، «هان سونگ ریول» معاون وزارت خارجه کره شمالی در مصاحبه با «آسوشیتدپرس» گفت: چنانچه آمریکا گزینه تحریک پیونگ یانگ را انتخاب کند؛ کره شمالی هم ابایی از جنگ نخواهد داشت.

وی همچنین با توجه به تشدید تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن؛ گفت: اوضاع در شبه جزیره کره رو به وخامت است.

وی همچنین اعزام ناو گروه آمریکایی «کارل وینسون» را به شبه جزیره کره به منظور شرکت در بزرگترین رزمایش نظامی با کره جنوبی؛ تنش زا توصیف کرد و اطمینان داد اگر واشنگتن چنین راهی را انتخاب کند؛ کره شمالی هم با آمریکا وارد نبرد می شود.

هان سونگ همچنین تاکید کرد پیونگ یانگ فعالیت های هسته ای خود را به دلیل تهدیدهای آمریکا متوقف نخواهد کرد.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده چنانچه چین به عنوان تنها کشور صاحب نفوذ بر کره شمالی مانع از فعالیت های هسته ای این کشور نشود، واشنگتن دست به اقدامی یک جانبه خواهد زد.

جمعه هفته گذشته، ترامپ در تصمیمی ناگهانی دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه را صادر کرد، اقدامی که غیرقابل پیش بینی بودن رفتارهای ترامپ در جهت تشدید جنگ روانی علیه کشورهایی را نشان داد که همسو با واشنگتن عمل نمی کنند .

حتی، تهدید ترامپ به آمادگی برای اتخاذ اقدام یکجانبه علیه برنامه هسته ای- موشکی پیونگ یانگ نیز در ادامه سیاست فعلی وی به ایجاد رعب و وحشت از بابت رفتارهای احتمالی واشنگتن، تلقی می شود.