کابل - ایرنا - معاون فرمانده ارتش افغانستان اعلام کرد که «مک ماستر» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای بررسی طرح پیشنهادی «جان نیکلسون» فرمانده آمریکائی نظامیان ناتو در افغانستان به کابل سفر کرده است.

به گزارش مرور نیوز، «مراد علی مراد» روز یکشنبه در کابل، طرح نیکلسون را که ماه گذشته به سنای آمریکا ارائه شد، واقع بینانه دانست و گفت که این طرح مورد حمایت سنا نیز قرار گرفته است.
فرمانده نظامیان آمریکائی و ناتو در افغانستان به دنبال روی کار آمدن ترامپ طرح افزایش 5 هزار نیروی نظامی امریکائی دیگر در افغانستان را پیشنهاد کرده است.
در حال حاضر 9 هزار و 800 نظامی آمریکائی در افغانستان حضور دارند.
معاون فرمانده ارتش افغانستان گفت که مک ماستر امروز (یکشنبه) با «محمد حنیف اتمر» همتای افغان خود بحث و گفت وگو می کند و فردا نیز با مقامات وزارت دفاع و برخی دیگر از مقام های افغان، تبادل نظر خواهد کرد.
مراد، نسبت به ادامه همکاری و حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان اطمینان داد و گفت که نظامیان آمریکایی با وزارت دفاع این کشور در مبارزه با تروریسم به ویژه داعش همکاری خواهند کرد.
وی تاکید کرد که حمله بمب 10 هزار کیلویی پیام واضح آمریکا در امر مبارزه با داعش و تروریست و همکاری با نیروهای افغان دارد که در مقابل آنان هیچ گذشتی نخواهد شد.
مراد در واکنش به اظهارات حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان که گفته بود تصمیم گرفته تا آمریکایی ها را از این کشور خارج کند گفت که برای کرزی احترام قائل است، اما آمریکایی ها براساس پیمان ها و قراردادهای مشخص با دولت افغانستان در این کشور حضور دارند و براساس قراردادهای منعقد شده، اقدام خواهد شد.