خبرنگار رادیو تلویزیون ملی افغانستان شامگاه یکشنبه توسط افراد مسلح ناشناس در شهر «قلات» مرکز استان زابل هدف گلوله قرار گرفت و در راه بیمارستان جان باخت.

به گزارش مرورنیوز، «گل اسلام» سخنگوی استاندار زابل افغانستان روز دوشنبه به رسانه های این کشور گفت که «یعقوب شرافت» شب گذشته درمسیرراه هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و زخمی شد، اما در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.
سخنگوی استاندار زابل، مخالفان مسلح را مسوول ترور شرافت دانسته است، اما گروه طالبان تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده اند.
پیشتر گروه طالبان شماری از رسانه های افغانستان را به تحریف اخبار متهم کرده بود و آنان را به حمله تهدید کرده بود.
گروه طالبان پس از این تهدید، سال گذشته به خودروی حامل کارکنان و خبرنگاران شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» افغانستان حمله کرد. در این حمله 7 تن از آنان کشته شدند.
خانواده خبرنگار رادیو تلویزیون ملی افغانستان به رسانه های این کشور گفته اند که شرافت باهیچ کس خصومت شخصی نداشته و احتمال دارد که شغل خبرنگاری دلیل ترور وی بوده باشد.
استان زابل در جنوب افغانستان در مسیر شاهراه «غزنی»- قندهار واقع است و مخالفان مسلح در شهرستان های آن حضور گسترده دارند و هر از گاهی با نیروهای افغان درگیر نبرد می شوند.
نیروهای موسوم به «جنبش اسلامی ازبکستان» که حمایت خود را از گروهک تروریستی داعش اعلام کرده است، در مناطقی از استان زابل حضور دارند.