سرویس بین الملل- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل توسط نیروهای عراقی در بستر بیماری افتاد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از پایگاه خبری بی بی سی منابع امنیتی ترکیه از بستری شدن رئیس جمهور این کشور در بیمارستان خبر می دهند.

مقامات امنیتی ترکیه از ذکر هرگونه جزئیات در رابطه با دلیل بستری شدن اردوغان خودداری کرده و فقط به ذکر خبر انتقال وی به بیمارستان بسنده کردند.

در روزهای اخیر تنش میان ترکیه و عراق بر سر حضور نظامیان ترک در شمال موصل بالا گرفته است.

دولت عراق تاکید کرده است که به هیچ نیروی خارجی اجازه حضور در عملیات موصل را نمی دهیم. این در حالیست که ترکیه از حضور نظامیان خود در عملیات آزادسازی موصل خبر می دهد که این امر باعث بالاگرفتن تنش بین دو کشور شده است.

پارلمان ترکیه نیز طی مصوبه ای رای به تمدید یک ساله حضور نظامیان خود در شمال عراق داد که به تنش های بین دو کشور دامن زد.

در همین حال حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن هشدار دربارۀ طرح مقام های آنکارا برای مشغول کردن ارتش ترکیه در خارج از مرزهای این کشور، تأکید کرد که اجازه نخواهد داد نیروهای ترکیه در عملیات آزادسازی موصل شرکت کنند.

پس از هشدار نخست وزیر عراق، رجب طیب اردوغان ضمن تاکید بر ادامه حضور نظامیان این کشور در خاک عراق، خطاب به العبادی گفت: ما هر کاری بخواهیم انجام می دهیم و تو بهتر است که حد و حدود خود را بشناسی، تو در حد من نیستی.

مقام های وزارت خارجه عراق همچنین در یک ماه اخیر طی دو نوبت سفیر ترکیه را احضار کرده و مراتب اعتراض شدید خود به ادامه حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق و اظهارات دخالت آمیز مقام های آنکارا را به وی ابلاغ کرده اند.