کشته شدن 11 عضو طالبان در سرپل، آتش سوزی در انبار اسلحه قندهار، بازداشت 10 مأمور به اتهام فساد اداری، برکناری «احمد ضیا مسعود» و کشف 8 تن مواد مخدر در مرز افغانستان و پاکستان مهم‌ترین رویدادهای امنیتی 29 فروردین افغانستان است.

به گزارش مرور نیوز، کشته شدن 11 تن از طالبان در سرپل، آتش سوزی در انبار اسلحه قندهار، بازداشت 10 مأمور به اتهام فساد اداری، برکناری «احمد ضیا مسعود»، کشف 8 تن مواد مخدر در مرز افغانستان و پاکستان مهم‌ترین رویدادهای امنیتی 29 فروردین افغانستان است.

11 تن از طالبان و 5 نیروی امنیتی در سرپل کشته شدند

والى سرپل، از کشته و زخمى شدن 11 تن از مخالفان مسلح دولت و 5 تن از نیروهاى دولتى در شهرستان صیاد این ولایت، خبر داد.

طالبان یک پسر و دختر را در لوگر سنگسار کردند

طالبان 2 نفر را در شهرستان محمدآغه لوگر به اتهام روابط نامشروع سنگسار کرده‌اند.

آتش‌سوزى در انبار اسلحه در قندهار خسارات مالى وارد کرده است

مقامات گفته‌اند که آتش‌سوزى شب گذشته در انبار اسلحه مرزداری پلیس مرزی در شهرستان «سپین بولدک»، خسارات مالى وارد کرده؛ اما خسارات جانى ندارد.

علت این حادثه در دست بررسی است.

10 مامور در کاپیسا به اتهام فساد بازداشت شدند

مقام‌های محلی ولایت کاپیسا از بازداشت 10 تن از ماموران شهری و نظامی به اتهام فساد اداری در این ولایت خبر می‌دهند.

«محمد ایوب یوسف‌زی»، سخنگوی فرماندهی پلیس کاپیسا گفت که این افراد به اتهام فساد گسترده اداری از سوی ماموران ریاست مبارزه با جرایم سنگین وزارت کشور بازداشت شده‌اند.

احمد ضیاء مسعود از پست‌اش برکنار شد

رئیس جمهورافغانستان در فرمانی، «احمد ضیاء مسعود» نماینده ویژه خود در امور اصلاحات و حکومتداری خوب را از کار برکنار کرد.

دانشجویان دانشگاه الهیات کابل تظاهرات کردند

ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه الهیات، علیه طرحی که گفته می شود قرار است زمینه جذب دانشجویان دانشگاه الهیات را به سیستم عدلی و قضایی محدود کند، تظاهرات کرده‌اند.

فرمانده پلیس منطقه دوم شهرستان کوهستان کاپیسا بازداشت شد

مقام‌های امنیتی در ولایت کاپیسا تایید کرده‌اند که فرمانده پلیس شهرستان کوهستان این ولایت، معاون اداری و مدیر مبارزه با جرایم جنایی این فرماندهی پلیس به اتهام غفلت در انجام وظیفه بازداشت شده‌اند.

«محمد مسعود چهاردره»، رئیس امنیت فرماندهی پلیس ولایت کاپیسا گفته است که این افراد متهم‌اند که در رهایی یک زندانی نقش داشته‌اند.

2 عضو گروه داعش در ولایت غور بازداشت شدند

فرماندهی پلیس ولایت غور اعلام کرده است که نیروهای امنیتی در این ولایت 2 عضو گروه داعش را دستگیر کرده‌اند.

«غلام مصطفی محسنی»، سخنگوی پلیس غور گفت که این 2 عضو گروه داعش که ساکن ولایت‌های نیمروز و فراه بوده‌اند و مسؤلیت سربازگیری گروه داعش در این ولایت را به عهده داشتند، در عملیاتی بازداشت شده‌اند.

8 تن مواد مخدر در مرز پاکستان و افغانستان کشف و ضبط شد

سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاکستان اعلام کرد طی عملیاتی در نزدیکی گذرگاه مرزی «چمن» یک محموله بزرگ مواد مخدر به وزن بیش از 8 هزار کیلوگرم را کشف و ضبط کرده است.

2 سارق در غزنی بازداشت شدند

2 سارق پول و زیور آلات مسافران زیارتگاه‌های غزنی، بازداشت شدند.

بر اساس اظهارات مقامات فرمانداری امنیتی غزنی، چندی پیش یک مرد بخاطر بازدید از زیارت‌های غزنی به همراه فامیل از قندهار به این ولایت آمده بودند و این افراد که به‌عنوان راننده وظیفه اجرا می‌کردند، در ختم وظیفه از این افراد مبلغ 65 هزار افغانی، 400 دلار آمریکایی و مقدار 120 گرم زیورآلات را به سرقت برده‌اند.