سازمان عفو بین‌الملل به مسئولان قطر درباره تحویل «محمد العتیبی» فعال حقوقی به عربستان سعودی هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، سازمان عفو بین‌الملل به مسئولان قطر هشدار داد که در صورت تحویل العتیبی به عربستان سعودی، وی در معرض ظلم و شکنجه قرار خواهد گرفت.

این هشدار سازمان عفو بین‌الملل در حالی صادر شد که قرار است عربستان سعودی در روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) به صورت غیابی العتیبی را محاکمه نماید.

محمد العتیبی فعال حقوقی و موسس سازمان محلی حقوق بشر در عربستان است که بنا به اتهامات واهی به دلیل فعالیت در زمینه حقوق بشر تحت تعقیب عربستان است.

وی در فوریه گذشته پس از رفع ممنوع الخروج بودن در عربستان، این کشور را به مقصد قطر ترک کرد اما محاکمه غیابی وی به اتهام «تحریک سازمان‌های بین‌المللی علیه عربستان» از 30 اکتبر 2016 ادامه دارد.

طبق گزارش پایگاه خبری بانوراما الشرق‌الأوسط، عفو بین‌الملل با اشاره به زندانی شدن العتیبی به مدت بیش از سه سال و نیم در رابطه با اتهامات وارده علیه او به دلیل فعالیت در زمینه حقوق بشر، آمده است که تحویل وی به عربستان ممکن است او را در معرض ظلم و شکنجه قرار دهد.

در همین رابطه «لین معلوف» مدیر تحقیقات دفتر منطقه‌ای سازمان عفو بین‌الملل در بیروت گفت که فعالیت در زمینه حقوق بشر جرم نیست و مقامات عربستان به جای ظلم علیه فعالان مسالمت‌جو بایستی اتهامات پوچ علیه او را لغو کرده و اعمال محدودیت هدفمند علیه مدافعان حقوق بشر را متوقف کنند.