نظرسنجی های صورت گرفته در میان مسلمانان از جمله در میان اعراب نشان دهنده آن است که حمله سال 2003 میلادی آمریکا به عراق باعث شد تا گروه تکفیری و تروریستی داعش ظهور کند.

به گزارش مرور نیوز، «ساوت چاینا» روز شنبه در گزارشی نوشت: بیشتر مسلمانان در سراسر دنیا و همچنین کشورهای منطقه حتی کشورهای عربی نیز تاکید دارند چنانچه آمریکا به عراق حمله نظامی نمی کرد، چنین گروهی هم شکل نمی گرفت.
گزارش این روزنامه می افزاید: نظرسنجی های صورت گرفته در میان مسلمانان از جمله در میان اعراب نشان دهنده آن است که حمله سال 2003 میلادی آمریکا به عراق باعث شد تا گروه تکفیری و تروریستی داعش ظهور کند.
ساوت چاینا به داده های مرکز آمار و نظرسنجی اعراب در قطر اشاره می کند که در 12 کشور عربی و نزدیک به 60 درصد از مردم مداخله خارجی را باعث شکل گیری داعش دانسته اند.
در این میان نشریه هنگ کنگی تصریح کرده است که 29 درصد دیگر می گویند که اختلافات داخلی در خاورمیانه در شکل گیری داعش موثر بوده است.
با این وصف در گزارش آمده است که بیشتر مردم و افرادی که در نظرسنجی های شرکت داشته اند مداخله خارجی را باعث ایجاد یک محیط مساعد برای ظهور گروه تروریستی داعش می دانند.
افزون بر این از میان نزدیک به 19 هزار نفری که در 12 کشور مانند لبنان، عربستان، سودان و مراکش مورد نظرخواهی گرفته اند، 98 درصد گفته اند که دیدگاهی بسیار منفی در باره این گروه تروریستی دارند.
ساوت چاینا می نویسد: داعش در میان اعراب هم قابل قبول نیست. این گروه افراطی و تروریستی به اعتقاد مسلمانان، همخوانی با آموزه های اسلامی و اعتدال دینی ندارد و بیش از اندازه افراطی و خطرناک است.