حزب مردم پاکستان که در سال 2014 استعفای نخست وزیر این کشور را خلاف عقل و منطق می‌دانست در شرایط کنونی استعفای اجباری نواز شریف را خواستار شده است.

به گزارش مرور نیوز، پس ازاعلام نتیجه ابتدایی دادگاه عالی پاکستان در خصوص فساد اقتصادی «نواز شریف» نخست وزیر این کشور که در آن دو قاضی از پنج قاضی معتقد به عدم صلاحیت وی شده بودند؛ جلسه اضطراری مجلس سنا و همچنین پارلمان پاکستان تشکیل شد.

«اعتزاز احسن» سناتور حزب مردم پاکستان که در جریان اعتراضات گسترده «عمران خان وطاهر القادری» در سال 2014 به تنهایی توانست دولت نواز شریف را نجات دهد اینک فریاد استعفای اجباری نواز شریف را سر داد.

جالب است که تفاوت بیان و چرخش 180 درجه‌ای حزب مردم پاکستان در سخنان سناتور مشهور این حزب یعنی «اعتزاز احسن» به خوبی مشهود است، طی اعتراضات سال 2014 توسط تحریک انصاف، شخص اعتزاز احسن به نمایندگی از حزب اپوزیسیون به طور کامل از «نواز شریف و چوهدری نثار» دفاع کرد و از آنان خواسته بود به هیچ عنوان استعفا ندهند.

اعتراز احسن کار را بالاتر برده و به نواز شریف گفت: با وجود اینکه به طور قطع در انتخابات تقلب صورت گرفته، شما به هیچ وجه استعفا ندهید. بلکه استعفاهایی که در دوران حکومت قبلی خود داده بودید نیز اشتباه بوده است.

ولی اینک و پس از اعلام نتیجه پرونده پانامالیکس که در مرحله اول آن نخست وزیر پاکستان توانست رای موافق سه قاضی از پنج قاضی پرونده را جلب کرد و ادامه روند پرونده را به تشکیل کمیته حقیقت یابی موکول کند که سابقه خوبی ندارد، حزب مردم این کشور همراه با تمامی احزاب مخالف متحد شده و تنها یک خواسته دارند: «استعفای نخست وزیر» تنها درخواست احزاب پاکستانی است.

اعتزاز احسن در جلسه سنا اعلام کرد: وقتی سه قاضی حامی نخست وزیر تصریح کردند که ما هیچ مدرکی برای دفاع از نواز شریف نداریم و تنها به نامه شاهزاده قطری اکتفا کردند آیا دیگر نخست وزیر صلاحیت تصدی این پست را دارد؟

پس از اینکه سایر احزاب از جمله نماینده تحریک انصاف نیز همین در خواست را مطرح کرد، جلسه دچار اختلال شد و اجلاس بعدی تا زمانی نامعلوم به تاخیر افتاد.

از سوی دیگر خورشید شاه رهبر حزب مردم در پارلمان پاکستان نیز در بیانی مشابه خواستار استعفای نخست وزیر شد.

وی در حالی که عمران خان ، شاه محمود قریشی و شیخ رشید نیز در پارلمان حضور داشتند، گفت: ما نمی‌گوییم که دولت به طور کلی ساقط شود بلکه حرف ما این است که شخص نواز شریف استعفا دهد، زیرا فساد اقتصادی او آشکار است و اگر استعفا ندهد بیم آن می‌رود که اختلافات داخلی به جنگ تبدیل شود.

رهبر حزب جماعت اسلامی «سراج الحق» نیز در درخواستی مشابه خواستار استعفای نواز شریف شد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا متحد شدن تمام احزاب مخالف باعث استعفای نواز شریف از مسند قدرت خواهد شد یا خیر؟