رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهوری افغانستان در یک کمین گروه طالبان زخمی شده، اما خوشبختانه زخم وی سطحی است.

به گزارش مرورنیوز، عبدالله عبدالله روز دوشنبه در نشست شورای وزیران افغانستان گفت که ژنرال دوستم در شهرستان «قیصار» استان «فاریاب» به کمین طالبان برخورد کرده و زخم سطحی برداشته و امید است که هرچه زودتر بهبود یابد.
گروه طالبان شامگاه شنبه به کاروان ژنرال دوستم کمین زد و این خبر در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت، اما سخنگوی رئیس جمهوری دیروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفته بود که از این کمین اطلاع ندارد و در صورتی که چنین اتفاقی روی داده باشد، آن را با خبرنگاران در میان خواهد گذاشت.
ژنرال دوستم خود نیز در گفت و گوی تلفنی با برخی رسانه ها، کشته شدن دو محافظ خود را تایید کرد، اما گفت که وی در 50 متری کمین حضور داشته و به او آسیبی نرسیده است.
ژنرال دوستم هفته گذشته پس از سقوط شهرستان «غورماچ» از توابع استان «فاریاب» برای پاکسازی این منطقه از وجود طالبان به فاریاب سفر کرد که در راه عزیمت به غورماچ، مورد کمین طالبان واقع شد. در این کمین طالبان دو تن از محافظان شخصی معاون اول رئیس جمهوری افغانستان کشته شدند.