رئیس کمیته امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه، اعلام کرد: زمانی که مسکو و دمشق برای ارسال سامانه های پدافند هوایی به توافق برسند، روسیه آماده تجهیز ارتش سوریه به این سامانه‌ها به تعداد لازم است.

به گزارش مرور نیوز، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه از آمادگی کشورش برای تجهیز ارتش سوریه به سامانه‌های دفاع هوایی خبر داد.

وی افزود: در صورت توافق طرفین، هیچ مورد و مسئله غیرمعمولی برای ارسال این سامانه ها به سوریه وجود ندارد؛ زیرا این کشور با تروریسم مبارزه می کند و روسیه در انجام این ماموریت به دمشق کمک می کند.

رئیس کمیته امنیتی و دفاعی روسیه گفت: می توان در ابتدا تعداد سامانه مورد نیاز سوریه را به این کشور ارسال کنیم. این اقدام به هیچ وجه برای صنعت نظامی روسیه دشوار نیست.

وی در ادامه گفت: ارسال سامانه های پدافند هوایی به سوریه به هیچ وجه نقض قوانین بین المللی و شورای امنیتی نیست، زیرا این سامانه ها دفاعی هستند و تهاجمی نمی باشند.

ولادیمیر پوتین ماه میلادی گذشته تاکید کرد که قدرت تسلیحاتی روسیه و کارآمدی و میزان اعتماد به آن، به صورت ویژه در مبارزه با تروریست ها در سوریه و خاورمیانه به صورت کلی آشکار می شود.