نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در چای صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حاضر شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از یورو نیوز، «بنوا آمون» نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با حضور در پای صندوق های رای، رای خود را به صندوق انداخت.

بنوا آمون 49 ساله، وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش فرانسه است. او پس از شکست مانوئل والس، نخست‌وزیر پیشین این کشور، نامزد حزب سوسیالیست در این دوره از انتخابات فرانسه شد.

آمون که تاکنون از داستان‌های رسوایی‌های انتخاباتی در امان مانده است، با ته‌ریش گاه و بی‌گاه و لبخندی همیشگی در جامعه محافظه‌کار فرانسه از آزادی ماری‌جوانا و اوتانازی صحبت کرده است. اما نظرسنجی‌ها از کاهش آرای او حکایت دارد.

از بین بردن قانون سال 2016 که اخراج کارگران را راحت‌تر کرده است، افزایش پایه حقوق آن‌هایی که زیر 2185 یورو درآمد دارند، حمایت مالی 600 یورویی از بیکاران و درآمدهای زیر 200 یورو، استفاده از انرژی‌های تجدیدشونده برای تولید بیش از 50 درصد برق تا سال 2025 و کنار گذاشتن انرژی اتمی تا سال 2050 از دیگر برنامه‌های او است.

آمون همچنین وعده داست که در دولت او شهروندان غیرفرانسوی هم می‌توانند در انتخابات محلی رای بدهند و می‌خواهد شرایط را برای شاغلان و روزنامه‌نگاران مستقل بهبود بخشد. او در میان هواداران‌اش درباره ماکرون، لوپن و فیون گفته بود: حزب پول نامزدهای بسیاری در این انتخابات دارد. یکی می‌گوید «پولدار شوید» و دو تای دیگر می‌گویند «ما را ثروتمند کنید».