رئیس جمهوری آمریکا در حالی که ناو گروه کارل وینسون عازم آب های فراساحلی شبه جزیره کره است، در تماس تلفنی با رهبران ژاپن و چین، درباره راههای برخورد با پیونگ یانگ به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، کره جنوبی امروز دوشنبه از ادامه مذاکرات برای برگزاری رزمایش مشترک با ناوگروه «کارل وینسون» که قرار است به زودی وارد دریای ژاپن و آبهای فراساحلی دولت سئول شود، خبر داد. دریای ژاپن میان روسیه، ژاپن و شبه جزیره کره مشترک است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین، احتمال انجام آزمایش اتمی جدید از سوی کره شمالی را مورد بحث و بررسی قرار داد. در عین حال، پیونگ یانگ دیروز شنبه از آمادگی برای غرق کردن کارل وینسون خبر داد.

آبه تماس تلفنی با ترامپ را در حد تبادل عمیق دیدگاه ها توصیف کرد و گفت: ما برای واداشتن کره شمالی به خویشتنداری اتفاق نظر داریم. ژاپن ارتباط نزدیک با آمریکا و همچنین هوشیاری و سرعت عمل در پاسخگویی قاطع را حفظ خواهد کرد.

آبه همچنین از توافق با ترامپ برای ترغیب چین به اعمال نقشی مهمتر در مواجهه با پیونگ یانگ، سخن به میان آورد. از محتوای تماس تلفنی ترامپ و شی جین پینگ هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفتنی است تصاویر ماهواره ای از برخی فعالیت های جدید در سایت هسته ای «پونگی ری» کره شمالی خبر می دهند. اما مشخص نیست آیا این تصاویر می تواند نشانه ای مبنی بر آمادگی برای انجام آزمایش جدید باشد یا خیر.

این در حالی است که پیونگ یانگ دیروز یک شهروند آمریکایی دیگر را بازداشت کرد. به این ترتیب، شمار شهروندان آمریکایی که در کره شمالی زندانی هستند به 3 نفر رسید- اقدامی که می تواند به تنش کره شمالی و آمریکا بیش از پیش دامن بزند.