دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی، ژاپن و آمریکا امروز سه شنبه موافقت کردند تا فشار بر کره شمالی را افزایش دهند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، در حالی که کره شمالی مانور توپخانه بزرگی را اوایل امروز سه شنبه انجام داده است، دیپلمات های ارشد کره جنوبی، ژاپن و آمریکا توافق کردند تا فشار بر پیونگ یانگ ر تشدید کنند. این مطلب را کیم هونگ کیون فرستاده ویژه کره جنوبی برای صلح و امنیت شبه جزیره کره اعلام کرده است.

نشست سه جانبه مقام های ارشد کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در شهر توکیو برگزار شده است. این نشست با هدف بررسی برنامه هسته ای کره شمالی و بی ثباتی در منطقه برگزار شده است.

این مقام ارشد کره جنوبی به خبرنگاران گفت: طرف های شرکت کننده تصمیم گرفتند تا فشار بر پیونگ یانگ را افزایش دهند و درباره تدابیر مجازات آمیز بیشتر در صورت اقدامات تحریک آمیز کره شمالی رایزنی کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیش از این اعلام کرد که پیونگ یانک مانور توپخانه‌ای بزرگ خود را در نزدیک پایگاه نسان در شرق کره شمالی برگزار کرده است.

کره شمالی هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش خود را جشن گرفته است و گمان می رود که مانور یاد شده با حضور کیم جونگ اون رهبر این کشور برگزار شد.

کره شمالی اخیرا اعلام کرده است که برای حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی آماده است و می تواند قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد.

نیروی دریایی ژاپن نیز پیش از این با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا و ژاپن یکشنبه مانورهای دریایی مشترک را در اقیانوس آرام آغاز کرده اند.

ناوگروه نیروی دریایی آمریکا به رهبری ناو هواپیمابر کارل وینسون به سوی آب های شبه جزیره کره اعزام شده است. این اقدام آمریکا پس از تشدید تنش ها در منطقه بوده است.

با تشدید تنش در شبه جزیره کره، احتمال درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی به شدت افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موضع سختگیرانه ای را در قبال کره شمالی اتخاذ کرده و تاکید نموده است که حاضر است بدون کمک چین مساله هسته ای و موشکی کره شمالی را حل و فصل کند.